W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego.

Zamek w pieskowej Skale

30 maja we wtorek klasy V pojechały na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego. Wyruszyliśmy około godziny 7. Podróż minęła bezpiecznie i szybko.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było oglądanie Ekspozycji Przyrodniczej. Rozpoczęliśmy w sali projekcyjnej od pokazu dwóch  filmów zrealizowanych w technologii 3D, z których jeden przedstawiał tworzenie się Doliny Prądnika, a drugi florę i faunę Ojcowskiego Parku Narodowego. Następnie przeszliśmy do sal wystawowych, po których oprowadzał nas lektor. Punktem drugim był Zamek w Pieskowej Skale i Maczuga Herkulesa. Na miejscu pani przewodnik ciekawie opowiedziała nam o tych obiektach. Później spacerowaliśmy Doliną Prądnika, mijając hodowlę pstrągów i Źródełko Miłości. Później zatrzymaliśmy się przy Bramie Krakowskiej, naprzeciw której rozpościera się skała Rękawica. Następnie szlakiem udaliśmy się do Jaskini Łokietka, która została wyżłobiona przez wodę. Znajdują się w niej kotły wirowe, stalaktyty i stalagmity, a na ścianach utwory naciekowe, np. żyrafa, słoń. Pani przewodnik przedstawiła nam historię tej jaskini i nawiązała do legendy o Władysławie Łokietku, który miał się tam ukrywać.

Ojcowski Park Narodowy to doskonałe miejsce na miłe spędzenie czasu i zapoznanie się z historią oraz przyrodą.