W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wycieczka regionalna do Kalwarii Zebrzydowskiej i Lanckorony - klasa IV a i IV b.

Uczniowie przed bazyliką kalwaryjską.

16.05. 2023 r. klasy IV a i IV b uczestniczyły w wycieczce do Kalwarii Zebrzydowskiej i Lanckorony zrealizowanej w ramach innowacji pedagogicznej ,,Mała Ojczyzna” - edukacja regionalna.

Po przyjeździe do Kalwarii  udaliśmy się na  cmentarz wojenny z okresu I wojny światowej oraz pod pomnik Jana Pawła II – pielgrzyma kalwaryjskiego.

Odwiedziliśmy bazylikę kalwaryjską , gdzie uczniowie poznali  postacie fundatorów, historię Kalwarii, jej założenia i walorów, które spowodowały wpisanie na Światową Listę Dziedzictwa UNESCO.

Następnie wyruszyliśmy na spacer po Dróżkach Kalwaryjskich – od klasztoru przez Górę Ukrzyżowania i Bugaj dotarliśmy do Grobu Matki Bożej. Zwiedzaliśmy ciekawe architektonicznie kościoły i kaplice poznając tradycje misteriów kalwaryjskich i odpustu.

W Lanckoronie uczniowie obejrzeli zabytki urbanistyczne na rynku. Uczestniczyli w lekcji muzealnej w Izbie Regionalnej gdzie pani przewodnik ciekawie opowiadała o lokalnych legendach, historii zamku lanckorońskiego i miejscowości, życiu codziennym mieszkańców. Udaliśmy się również do ruin zamku założonego przez Kazimierza Wielkiego.

Wycieczka – lekcja historii wspaniale się udała, pogoda dopisała, uczniowie poszerzyli swoją wiedzę wykazując duże zainteresowanie dziejami lokalnymi.