Programowanie przy użyciu robotów Photon
A wszystko zaczęło się od zabawy…
Roboty Photon, które zostały zakupione z rządowego programu “Laboratoria przyszłości”, dały ponownie uczniom klasy 1a, 1b, 3b i 5b możliwość nauki programowania poprzez zabawę. Tym razem uczniowie poznali tajniki programowania robota przy użyciu języka Scratch. Jest to język wizualny, który został stworzony po to, aby dać możliwość nauczania dzieci i młodzieży podstaw programowania komputerów oraz jako środowisko programistyczne, służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku.
W tym środowisku pierwszoklasiści pracowali po raz pierwszy i naprawdę świetnie sobie poradzili. Dzieci z klasy 3b zostały zapoznane z pojęciem „pętli w programie”. Tworzyły programy dla robota, sprawdzając możliwość powtarzania tych samych czynności wiele razy, zamykając je w jednej pętli. Uczniowie klasy 5b sprawdzali swoje umiejętności programowania w języku Scratch, wykonując bardziej skomplikowane zadania. Dzięki robotowi Photon mieli możliwość zweryfikować, jak działają ich programy i co jeszcze trzeba poprawić, aby było lepiej.
Każda z klas bardzo entuzjastycznie przystąpiła do zajęć związanych z programowaniem, wykazując się kreatywnością, umiejętnością współpracy w zespole oraz dużym zaangażowaniem. Wszystkie lekcje zakończyły się pytaniem: Kiedy następne zajęcia z robotem?
Wioletta Kondela