Deklaracja dostępności
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Urząd Miejski w Krzyżu Wielkopolskim
ul. Wojska Polskiego 14
64-761 Krzyż Wielkopolski
Urząd Miejski w Krzyżu Wielkopolskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej krzyz.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 03.11.2003
- Data aktualizacji strony internetowej: 01.12.2020
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Filmy, znajdujące się na stronie mogą nie posiadać napisów dla osób niesłyszących i niedosłyszących.
- Niezgodność z ustawą na poziomie nieprawidłowych opisów alternatywnych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 01.12.2020.
- Data przeglądu oświadczenia: 29.03.2022
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:
Anna Szczesna-Boracka - e-mail: um@krzyz.pl
- telefon: 67 25 64 145
Każdy ma prawo zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
- Żądanie musi zawierać:
- - dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- - wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- - wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
- Adres: al. Solidarności 77 00-090 Warszawa
- E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
- Telefon: (22) 55 17 700
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Informacja dla osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się
1. Urząd zapewnia możliwość korzystania przez osoby uprawnione z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
2. Urząd zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowo-migowego) i SKOGN (sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych).
3. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 426 z późn. zm).
4. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jego realizacji, z wyłączeniem sytuacji nagłych, w miarę możliwości na załączonym wniosku – bezpośrednio w urzędzie, z użyciem poczty elektronicznej, faksu, ePUAP lub telefonicznie.
5. Urząd udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych, na ich wniosek.
Dostępność architektoniczna
1. Przed budynkiem wydzielone miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
2. Wejście główne do budynku nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych – w wejściu znajduje się pojedynczy schodek.
3. W budynku w miarę potrzeb uruchamiany jest schodołaz.
4. Wejścia do toalet i same toalety nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
5. Istnieje możliwość umówienia bezpośredniego spotkania z interesantem przed budynkiem lub na parterze.
Materiały
Wniosek o zapewnienie dostępnościwnisek_zapewnienie_dostepnosci.pdf 0.77MB Postepowanie skargowe – procedura przyjmowania i rozpatrywania wniosków w ramach postępowania skargowego o zapewnienie dostępności
postepowanie_skargowe.pdf 0.15MB Procedura wejścia na teren Urzędu Miejskiego w Krzyżu Wielkopolskim osoby z psem asystującym
pies_asystujacy.pdf 0.12MB ZGŁOSZENIE dotyczące korzystania ze świadczenia usług tłumacza języka migowego
Zgloszenie_tlumacz.pdf 0.26MB Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego UM w Krzyżu Wielkopolskim na dzień 01.01.2025 r.
raport_dostepnosc_UM_20250331.pdf 0.14MB Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2024 - 2025
zarzadzenie_838_20240103.pdf 0.44MB Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
dostepnosc_raport_20210323.pdf 0.11MB
- Pierwsza publikacja:
- 28.06.2021 18:04 R.Kazmierczak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Rafał Kaźmierczak
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 11.0 | 31.03.2025 16:19 R.Kazmierczak |
Deklaracja dostępności | 10.0 | 10.06.2024 15:33 R.Kazmierczak |
Deklaracja dostępności | 9.0 | 05.03.2024 15:08 R.Kazmierczak |
Deklaracja dostępności | 8.0 | 05.03.2024 15:07 R.Kazmierczak |
Deklaracja dostępności | 7.0 | 05.02.2024 16:13 R.Kazmierczak |
Deklaracja dostępności | 6.0 | 29.03.2022 14:18 R.Kazmierczak |
Deklaracja dostępności | 5.0 | 29.03.2022 14:10 R.Kazmierczak |
Deklaracja dostępności | 4.0 | 29.03.2022 14:08 R.Kazmierczak |
Deklaracja dostępności | 3.0 | 29.03.2022 14:05 R.Kazmierczak |
Deklaracja dostępności | 2.0 | 21.09.2021 13:54 R.Kazmierczak |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 28.06.2021 18:04 R.Kazmierczak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP