Gabinet Prezydenta
Do zadań Gabinetu Prezydenta (GP) należą w szczególności sprawy:
- organizowania spotkań, wizyt i posiedzeń z udziałem Prezydenta oraz prowadzenia protokołu dyplomatycznego;
- przygotowywania wystąpień i listów okolicznościowych Prezydenta;
- prowadzenia spraw związanych z przygotowywaniem wniosków o nadanie orderów i odznaczeń;
- koordynacji działań związanych z patronatem Prezydenta istotnych dla środowisk i organizacji społecznych;
- przygotowywania we współpracy z komórkami organizacyjnymi Raportu o stanie miasta, o którym mowa w art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
- zapewnienia kontaktu z dziennikarzami, w imieniu władz Miasta, Urzędu i wybranych jednostek miejskich;
- prezentowania przedstawicielom mediów stanowiska Prezydenta i Urzędu, przekazywania opinii i komentarzy do podejmowanych rozstrzygnięć oraz przygotowywania materiałów prasowych Prezydentowi;
- organizowania konferencji prasowych i briefingów prasowych;
- prowadzenia strony internetowej Miasta we współpracy z Biurem Informatyki oraz sprawowania w tym zakresie funkcji koordynacyjnej w stosunku do wszystkich komórek organizacyjnych;
- współpracy z Departamentem Promocji, Kultury i Sportu w zakresie komunikacji społecznej i public relations z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych;
- prowadzenia oficjalnych profili Miasta na portalach społecznościowych;
- realizacji zadań związanych z udziałem Miasta w spółkach kapitałowych, obrotu akcjami i udziałami, podwyższania lub obniżania kapitału, dopłat i dywidend wraz z prowadzeniem spraw związanych z wyborem firm doradczych przy tworzeniu, restrukturyzacji, prywatyzacji, przekształceń i likwidacji spółek;
- obsługi formalno – prawnej Prezydenta działającego jako akcjonariusz lub udziałowiec w walnym zgromadzeniu akcjonariuszy lub zgromadzeniu wspólników;
- monitorowania sytuacji finansowej i ekonomicznej spółek kapitałowych z udziałem Miasta;