W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Departament Nieruchomości

nieruchomosci

Dyrektor - Sabina Bałut

Do zadań Departamentu Nieruchomości (DN) należą w szczególności sprawy:

  • obrotu nieruchomościami stanowiącymi własność Miasta Chełm, Miasta Chełm na prawach powiatu i Skarbu Państwa;
  • zwrotów nieruchomości, wywłaszczeń i ograniczeń;
  • wydzierżawiania gruntów;
  • odszkodowań za grunty;
  • przygotowywania informacji dotyczącej zapotrzebowania na powierzchnię upraw maku i konopi włóknistych;
  • realizacji obowiązku ubezpieczenia cywilnego od zdarzeń losowych gospodarstw rolnych, a także szkód w rolnictwie;
  • rozgraniczeń i podziałów nieruchomości;
  • numeracji porządkowej nieruchomości i nazewnictwa ulic;
  • obsługi procesu przejmowania mienia Skarbu Państwa na rzecz Miasta Chełm jako gminy oraz na rzecz Miasta Chełm jako miasta na prawach powiatu;
  • regulacji stanów prawnych nieruchomości będących własnością Miasta Chełm oraz Skarbu Państwa;
  • związane z przejmowaniem spadków i darowizn na rzecz Miasta Chełm i Skarbu Państwa;
  • nabycia przez Skarb Państwa prawa własności nieruchomości albo prawa użytkowania wieczystego po podmiotach, które nie dokonały we właściwym czasie przerejestrowania w Krajowym Rejestrze Sądowym;
  • wykonywania zadań wynikających z uprawnień właścicielskich;
  • związane z realizacją ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości;
  • prowadzenia księgowej ewidencji analitycznej środków trwałych Miasta w zakresie nieruchomości gruntowych;
  • przekazywania nieruchomości w użytkowanie wieczyste, w tym naliczania opłat;
  • przekształcenia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności;
  • prowadzenia ewidencji analitycznej, windykacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego oraz trwałego zarządu gruntów komunalnych i Skarbu Państwa, a także wystawiania faktur VAT z tytułu użytkowania wieczystego gruntów;
  • przekazywania nieruchomości w trwały zarząd, użytkowanie i użyczenie;
  • polityki mieszkaniowej Miasta;
  • nadzoru nad zarządem i eksploatacją (a. budynków  stanowiących własność Miasta Chełm i Skarbu Państwa, b. lokali stanowiących własność Miasta Chełm i Skarbu Państwa, c. lokali znajdujących się we wspólnotach mieszkaniowych);
  • gospodarowania lokalami mieszkalnymi i lokalami użytkowymi stanowiącymi własność Miasta Chełm i Skarbu Państwa;
  • remontów lokali stanowiących własność Miasta Chełm i Skarbu Państwa;
  • obsługi Społecznej Komisji Mieszkaniowej;
  • podejmowania działań wynikających z ustawy o własności lokali, w tym reprezentowanie interesów Miasta i Skarbu Państwa we wspólnotach mieszkaniowych.
{"register":{"columns":[]}}