Opłaty
1. Wniosek podlega opłacie na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. A ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U.2021.1923 t.j.) – 10 zł od wniosku.
Potwierdzenie dokonania wpłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.
2. 2.1.Wynagrodzenie klasyfikatora wykonującego czynności klasyfikacji gruntów.
2.2 Koszty postępowania administracyjnego.
W/w kosztami zostaną obciążone strony postępowania.
Prezydent Miasta Chełm wyda postanowienie określające wysokość kosztów niezależnie od rozstrzygnięcia w sprawie zgodnie z art 264 k.p,a. oraz wskazać osoby, które będą musiały je ponieść, a także termin uiszczenia kwoty.
Zgodnie z art. 262 k.p.a. stronę obciążają te koszty postępowania, które wynikły z winy strony lub zostały poniesione w interesie lub na żądanie strony, a nie wynikają z ustawowego obowiązku organu prowadzącego postępowanie.
W toku postępowania administracyjnego wnioskodawca zobowiązany jest do uiszczenie opłaty w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia ustalającego jej wysokość . Jeżeli w wyznaczonym terminie należność nie zostanie uiszczona, zgodnie z art. 261 §2 k.p.a. podanie podlega zwrotowi lub czynność uzależniona od opłaty zostanie zaniechana (wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania).
Opłatę z tytułu kosztów postępowania administracyjnego należy dokonać na rachunek bankowy wskazany w postanowieniu.
Numer konta bankowego
Opłaty należy uiszczać:
W formie bezgotówkowej na rachunek Urzędu Miasta Chełm Bank PEKAO SA I O/ Chełm
93 1240 2223 1111 0000 3576 9596.
Należy wskazać tytuł wpłaty.
Termin i sposób załatwienia sprawy
1. Wydanie zawiadomienia o wszczęciu postępowania w sprawie – do 14 dni.
2. Zamówienie publiczne – wybór klasyfikatora, który wykona czynności klasyfikacji działek (na podstawie upoważnienia Prezydenta Miasta Chełm) – do 60 dni.
3. Wydanie decyzji – niezwłocznie po otrzymaniu prawidłowo wykonanej dokumentacji, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów służy odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Lublinie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Chełm.
Odwołanie należy wnieść w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Informacje uzupełniające
1. Postępowanie administracyjne w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów wszczyna się :
- z urzędu, - na wniosek właściciela gruntów podlegających klasyfikacji,
- na wniosek innego władającego tymi gruntami wskazanego EgiB.
2. Na wniosek właściciela gleboznawczą klasyfikację gruntów przeprowadza się dla:
- gruntów, dla których wystąpiła trwała zmiana sposobu użytkowania,
- gruntów planowo zalesionych.
3. Jeżeli wniosek składa osoba prawna to powinien on być podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczenia woli w jej imieniu.
4. Na podstawie złożonych dokumentów bada się czy istnieją przesłanki do przeprowadzenia klasyfikacji. Jeżeli tak, do przeprowadzenia niezbędnych czynności zostaje upoważniony klasyfikator. Po wykonaniu wszystkich prac strony zostają zawiadomione o możliwości zgłaszania zastrzeżeń do projektu ustalenia klasyfikacji. Jeżeli zostaną zgłoszone zastrzeżenia, informacje o sposobie ich rozpatrzenia będzie zawierać decyzja klasyfikacyjna.
5. Wybór klasyfikatora – zapytanie ofertowe. Kryterium wyboru jest najniższa oferta cenowa za wykonanie usługi.
6. Klasyfikator powinien przedstawić kserokopię dokumentu potwierdzającego wymagane wykształcenie/kwalifikacje/uprawnienia:
- dyplom ukończenia kursu lub dyplom ukończenia studiów podyplomowych na kierunku: gleboznawstwo, gleboznawcza klasyfikacja gruntów i kartografia gleb.
Gdzie załatwię sprawę?
Departament Architektury, Geodezji i Inwestycji (Wydział Geodezji i Kartografii)
Pl. Niepodległości 1, pok. 18