W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Rzecznik Praw Mieszkańców

Od 1 września 2022 roku w Urzędzie Miasta Chełm funkcjonuje stanowisko Rzecznika Praw Mieszkańców. Zadania z jego zakresu realizuje Dagmara Zając.

Do obowiązków Rzecznika Praw Mieszkańców należą następujące zadania, m.in.:

  1. Koordynowanie i promowanie procesów konsultacyjnych organizowanych przez Miasto.
  2. Organizacja, wspieranie i określanie zasad procesów partycypacji społecznej, w tym konsultacji społecznych.
  3. Prowadzenie sprawozdawczości i administrowanie narzędziami do komunikacji 
    z mieszkańcami w zakresie prowadzonych konsultacji.
  4. Wspieranie organizacyjne merytorycznych komórek w zakresie konsultacji.
  5. Organizowanie procesu Budżetu Obywatelskiego oraz monitorowanie jego realizacji.
  6. Zarządzanie projektami wybranymi do realizacji w procesie Budżetu Obywatelskiego, realizowanymi przez właściwe komórki organizacyjne.
  7. Koordynowanie i obsługa spotkań z mieszkańcami, w tym przyjmowanie mieszkańców oraz udzielanie poradnictwa.
  8. Reprezentowanie interesów i praw mieszkańców wobec Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych.
  9. Czynności związane z programem „Karta Chełmianina”.
  10. Koordynowanie polityki Miasta w zakresie równego traktowania, w tym przeciwdziałania dyskryminacji.
  11. Działania związane z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  12. Badanie satysfakcji klientów z usług świadczonych przez Urząd.
  13. Inicjowanie zmian dotyczących poprawy funkcjonowania Urzędu.
  14. Przestrzeganie przepisów regulujących wewnętrzne sprawy urzędu, w szczególności: Statutu Miasta Chełm, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu, procedury opracowywania budżetu Miasta Chełm, zarządzenia w sprawie obiegu dokumentów księgowych, Regulaminu Pracy Urzędu, Kodeksu Etyki pracowników samorządowych Urzędu Miasta Chełm.
  15. Przestrzeganie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, instrukcji kancelaryjnej oraz przepisów dotyczących administracji samorządowej i przepisów szczególnych – regulujących sprawy załatwiane przez Wydział.
  16. Przestrzeganie porządku ustalonego w zakładzie pracy.
  17. Przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych oraz nadzór nad przestrzeganiem tych przepisów i zasad przez podległych pracowników.
  18. Samokontrola na swoim stanowisku pracy.
  19. Wykonywanie zadań zleconych przez zwierzchników.

 

KONTAKT:

Urząd Miasta Chełm

ul. Lubelska 65

pokój nr 15

tel.: 82 564 33 26

e-mail: rzecznikprawmieszkancow@umchelm.pl

{"register":{"columns":[]}}