Departament Organizacyjny
Do zadań Departamentu Organizacyjnego należą w szczególności sprawy:
- organizacji pracy Urzędu;
- obsługi merytorycznej, biurowej i sekretarskiej Prezydenta i Zastępców;
- prowadzenia kalendarza spotkań Prezydenta i Zastępców;
- opracowywania projektów: regulaminu organizacyjnego Urzędu, regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania oraz ich aktualizacji;
- rozpatrywania skarg, wniosków oraz petycji wpływających do Prezydenta;
- prowadzenia rejestrów oraz zbiorów zarządzeń Prezydenta jako organu oraz jako kierownika Urzędu;
- przekazywania w ramach nadzoru uchwał Rady i zarządzeń Prezydenta, za wyjątkiem aktów prawnych dotyczących wieloletniej prognozy finansowej;
- przekazywania do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego:
a) zarządzeń Prezydenta,
b) innych dokumentów zgłaszanych przez komórki organizacyjne Urzędu, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- związane z udzieleniem odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;
- koordynowania działań związanych z terminowością udzielania odpowiedzi na wnioski komisji Rady i rad osiedli;
- prowadzenia centralnego rejestru umów;
- udostępniania informacji publicznej oraz udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania;
- związane z udzielaniem upoważnień i pełnomocnictw;
- kadrowe pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Miasta (z wyłączeniem kierowników jednostek, do których mają zastosowanie przepisy oświatowe), w tym m.in.:
a) nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy,
b) prowadzenie akt osobowych i spraw osobowych,
c) gospodarowanie etatami,
d) prowadzenie spraw emerytalnych i rentowych,
e) organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen oraz sporządzaniem kart opisu stanowiska,
f) kontrola dyscypliny pracy,
g) rozliczanie i ewidencjonowanie czasu pracy,
h) organizowanie naboru na wolne stanowiska kierowników urzędu i jednostek organizacyjnych oraz urzędnicze,
- 15) praktykantów, osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych, robót publicznych oraz osób odbywających staż dla bezrobotnych;
- płacowe:
a) dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz rozliczenia w zakresie ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych, pracowniczych Planów Kapitałowych, podatku dochodowego i innych należności wynikających ze stosunku pracy,
b) dotyczące zgłaszania do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych umów o dzieło i rozliczenia w zakresie ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych, pracowniczych Planów Kapitałowych, podatku dochodowego osób zatrudnionych na podstawie umowy zlecenia i innych tytułów;
- sporządzania list wypłat;
- prowadzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- szkoleń, dokształcania i doskonalenia kadry Urzędu;
- związane ze służbą przygotowawczą nowozatrudnionych pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych;
- zabezpieczenia pracy Urzędu pod względem techniczno-materiałowym i lokalowym;
- prowadzenia obsługi transportowej Prezydenta, Zastępców i pracowników Urzędu;
- zarządzania i gospodarowania budynkami administracyjnymi Urzędu i pomieszczeniami wynajmowanymi od Urzędu i przez Urząd;
- bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowe;
- prowadzenia archiwum zakładowego Urzędu oraz zlikwidowanych jednostek organizacyjnych Miasta.