W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Departament Organizacyjny

Departament Organizacyjny

Do zadań Departamentu Organizacyjnego należą w szczególności sprawy:

  • organizacji pracy Urzędu;
  • obsługi merytorycznej, biurowej i sekretarskiej Prezydenta i Zastępców;
  • prowadzenia kalendarza spotkań Prezydenta i Zastępców;
  • opracowywania projektów: regulaminu organizacyjnego Urzędu, regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania oraz ich aktualizacji;
  • rozpatrywania skarg, wniosków oraz petycji wpływających do Prezydenta;
  • prowadzenia rejestrów oraz zbiorów zarządzeń Prezydenta jako organu oraz jako kierownika Urzędu;
  • przekazywania w ramach nadzoru uchwał Rady i zarządzeń Prezydenta, za wyjątkiem aktów prawnych dotyczących wieloletniej prognozy finansowej;
  • przekazywania do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego:

a) zarządzeń Prezydenta,
b) innych dokumentów zgłaszanych przez komórki organizacyjne Urzędu, zgodnie z obowiązującymi przepisami;

  • związane z udzieleniem odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;
  • koordynowania działań związanych z terminowością udzielania odpowiedzi na wnioski komisji Rady i rad osiedli;
  • prowadzenia centralnego rejestru umów;
  • udostępniania informacji publicznej oraz udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania;
  • związane z udzielaniem upoważnień i pełnomocnictw;
  • kadrowe pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Miasta (z wyłączeniem kierowników jednostek, do których mają zastosowanie przepisy oświatowe), w tym m.in.:

a) nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy,
b) prowadzenie akt osobowych i spraw osobowych,
c) gospodarowanie etatami,
d) prowadzenie spraw emerytalnych i rentowych,
e) organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen oraz sporządzaniem kart opisu stanowiska,
f) kontrola dyscypliny pracy,
g) rozliczanie i ewidencjonowanie czasu pracy,
h) organizowanie naboru na wolne stanowiska kierowników urzędu i jednostek organizacyjnych oraz urzędnicze,

  • 15) praktykantów, osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych, robót publicznych oraz osób odbywających staż dla bezrobotnych;
  • płacowe:

a) dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz rozliczenia w zakresie ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych, pracowniczych Planów Kapitałowych, podatku dochodowego i innych należności wynikających ze stosunku pracy,
b) dotyczące zgłaszania do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych umów o dzieło i rozliczenia w zakresie ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych, pracowniczych Planów Kapitałowych, podatku dochodowego osób zatrudnionych na podstawie umowy zlecenia i innych tytułów;

  • sporządzania list wypłat;
  • prowadzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
  • szkoleń, dokształcania i doskonalenia kadry Urzędu;
  • związane ze służbą przygotowawczą nowozatrudnionych pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych;
  • zabezpieczenia pracy Urzędu pod względem techniczno-materiałowym i lokalowym;
  • prowadzenia obsługi transportowej Prezydenta, Zastępców i pracowników Urzędu;
  • zarządzania i gospodarowania budynkami administracyjnymi Urzędu i pomieszczeniami wynajmowanymi od Urzędu i przez Urząd;
  • bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowe;
  • prowadzenia archiwum zakładowego Urzędu oraz zlikwidowanych jednostek organizacyjnych Miasta.