Biuro Rady Miasta
Do zakresu działania Biura Rady Miasta należą w szczególności sprawy:
- obsługi merytorycznej i organizacyjno-technicznej Rady, Przewodniczącego oraz komisji Rady,
- organizowania sesji Rady, posiedzeń komisji Rady;
- prowadzenia rejestrów oraz zbiorów uchwał Rady oraz interpelacji i zapytań radnych;
- skarg, wniosków oraz petycji wpływających do Rady;
- zapewnienia niezbędnej pomocy technicznej, administracyjnej i organizacyjnej radnym w sprawowaniu ich funkcji, w tym w sprawach związanych z ochroną prawną radnego;
- organizowania spotkań radnych z mieszkańcami oraz dyżurów radnych w siedzibie Rady;
- prowadzenia rejestru oświadczeń majątkowych radnych;
- umieszczania na stronie BIP informacji dotyczącej działalności Rady;
- organizowania pomocy merytorycznej i technicznej związanej z działalnością rad osiedli;
- współudziału w organizowaniu obchodów rocznic i świąt;
- związane z wyborami Prezydenta RP, Sejmu i Senatu RP, Parlamentu Europejskiego, sejmiku województwa, rady miejskiej, prezydenta miasta, rad osiedli, ławników i przeprowadzanych referendów;
- obsługi merytorycznej i technicznej Młodzieżowej Rady Miasta Chełm.