W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Departament Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego

Biuro Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego

Do zadań Biura Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego należą w szczególności sprawy:
1) z zakresu spraw obronnych, wynikających z przepisów o powszechnym obowiązku obrony
Rzeczypospolitej Polskiej, w tym m.in.:

a) planowanie zadań obronnych,
b) realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem stałego dyżuru i głównego stanowiska kierowania,
c) organizacja szkoleń i ćwiczeń obronnych,
d) nakładanie świadczeń na rzecz obronności,
e) planowanie zabezpieczenia medycznego na potrzeby obronne,
f) przygotowanie i organizowanie akcji kurierskiej,
g) związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem rejestracji i kwalifikacji wojskowej osób podlegających;

  • z zakresu zadań obrony cywilnej, i przepisów obronnych, w tym m.in.:

a) dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
b) opracowanie oraz opiniowanie planów obrony cywilnej i planów działania,
c) przygotowanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia,
d) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania, systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach, łączności dla potrzeb obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz systemu syren alarmowych,

  • organizowanie i koordynowanie szkoleń ludności;
  • z zakresu zarządzania i reagowania kryzysowego, w tym m.in.:

a) realizacji zadań miasta Chełm wynikających z przepisów o zarządzaniu kryzysowym i stanach nadzwyczajnych, o których mowa w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej (ustawy: o zarządzaniu kryzysowym; o stanie klęski żywiołowej; o stanie wyjątkowym oraz o stanie wojennym);
b) monitorowania, analizowania i prognozowania rozwoju zagrożeń na obszarze Miasta Chełm,
c) zapobiegania i likwidacji skutków klęsk żywiołowych oraz organizacji i działania miejskiego zespołu zarządzania kryzysowego,
d) realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem Centrum Zarządzania Kryzysowego dla Miasta Chełm i Powiatu Chełmskiego, a także Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
e) porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
f) ochrony przeciwpowodziowej, ochrony przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska,

  • współpracy i wykonywania czynności, z upoważnienia Prezydenta, związanych ze sprawowaniem przez Prezydenta zwierzchnictwa nad:

a) Komendą Miejską Policji,
b) Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej;

  • obsługi administracyjno – kancelaryjnej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku;
  • koordynowania opracowywania i aktualizacji analizy zagrożeń, w tym identyfikacji miejsc, w których występuje zagrożenie dla bezpieczeństwa osób wykorzystujących obszar wodny do pływania, kąpania się, uprawiania sportu lub rekreacji;
  • wydawania pozwoleń na loty statków powietrznych nad terenem miasta Chełm;
  • monitoringu wizyjnego Miasta;
  • systemu taniego internetu dla mieszkańców Miasta Chełm;
  • związane ze zgromadzeniami publicznymi, imprezami masowymi oraz imprezami o charakterze niemasowym;
  • prowadzenia kancelarii niejawnej Urzędu Miasta Chełm oraz innych spraw, zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych.