W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Opieka nad dziećmi

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

Wnioski

Wnioski dotyczące rejestru żłobków i klubów dziecięcych:

- o wpis do rejestru, - zmianę wpisu w rejestrze,

- wykreślenie z rejestru,

należy składać wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu Informacyjno – Usługowego Emp@tia (KLIK) po założeniu konta w serwisie.

Założenie konta na PIU Emp@tia wymaga posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego (informacje, jak założyć profil zaufany można znaleźć TUTAJ).

Wymagane dokumenty

1. Decyzja potwierdzającą spełnianie wymagań przeciwpożarowych, o której mowa w art. 25 ust. 2 ustawy.

2. Odpowiednio decyzję potwierdzającą spełnianie wymagań sanitarno-lokalowych, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 1 ustawy (żłobki), lub opinię, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 2 ustawy (kluby dziecięce).

3. W przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie.

4. Oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.

5. Oświadczenie w celu potwierdzenia dokonanej opłaty za wpis do rejestru.

6. W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo.

Opłaty

1. Opłata za wpis do rejestru - 500 zł.

2. Opłata 17 zł w przypadku ustanowienia pełnomocnika (z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).

Numer konta bankowego

Opłaty należy uiszczać:

- W formie bezgotówkowej - konto Urzędu Miasta Chełm Bank PEKAO SA I O/Chełm nr 93 1240 2223 1111 0000 3576 9596

- Gotówką - w punkcie kasowym Banku PEKAO SA I O/Chełm przy ulicy Lubelskiej 65 (parter Urzędu Miasta) lub w innym banku.

Należy wskazać tytuł wpłaty.

Gdzie załatwię sprawę?

Departament Spraw Obywatelskich (Wydział Zdrowia i Opieki nad Dzieckiem i Rodziną)

ul. Obłońska 20, pok. 10

Kontakt

82 564 31 92, 82 565 34 00

Wydanie opinii dotyczącej spełnienia wymagań sanitarno-lokalowych w klubie dziecięcym

Materiały

Wniosek do Prezydenta Miasta Chełm o wydanie opinii dotyczącej spełnienia wymagań sanitarno-lokalowym w klubie dziecięcym
wniosek​_do​_Prezydenta​_Miasta​_Chełm​_o​_wydanie​_opinii​_dotyczącej​_spełnienia​_ięcym.docx 0.01MB
Oświadczenie - załącznik nr 1 do wniosku
Oświadczenie​_zał​_nr​_1​_do​_wniosku.docx
klauzula RODO klub dziecięcy
klauzula​_RODO​_klub​_dziecięcy.docx 0.01MB

Wymagane dokumenty

  1. Kserokopię decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego lub dokonania zawiadomienia o zakończeniu budowy, wobec którego organ nadzoru budowlanego w terminie nie wniósł sprzeciwu;
  2. Zaświadczenie o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (uzyskane w Wydziale Planowania Urzędu Miasta Lublin) lub w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (uzyskaną w Wydziale Architektury i Budownictwa Urzędu Miasta Chełm);
  3. Decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych, o której mowa w art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
  4. Opis lokalu wraz z rysunkami rzutów, pomieszczeń placówki z uwzględnieniem przeznaczenia pomieszczeń;
  5. Kserokopię tytułu prawnego do lokalu;
  6. Kserokopię badania bakteriologicznego wody;
  7. Kserokopię protokołu natężenia oświetlenia światłem sztucznym oraz wydajności i hałasu wentylacji mechanicznej lub klimatyzacji (jeżeli taka występuje);
  8. Kserokopię protokołu potwierdzającego prawidłowość działania instalacji grawitacyjnej;
  9. Kserokopię decyzji o zatwierdzeniu zakładu zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia;
  10. Kserokopię na wywóz śmieci.

Opłaty

Brak

Gdzie załatwię sprawę?

Urząd Miasta Chełm Departament Spraw Obywatelskich ul. Obłońska 20, 22 – 100 Chełm, pok. nr 7

Kontakt

82 565 34 00

Prowadzenie placówki wsparcia dziennego

Materiały

na prowadzenie placówki wsparcia dziennego wpis do rejestru
na​_prowadzenie​_placówki​_wsparcia​_dziennegowpis​_do​_rejestru.odt 0.02MB

Wymagane dokumenty

1. Kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości, na terenie której placówka wsparcia dziennego ma prowadzić działalność (nie dotyczy placówek wsparcia dziennego prowadzonych w formie pracy podwórkowej realizowanej przez wychowawcę).

2. Odpis z właściwego rejestru.

3. Oświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON oraz numerze identyfikacji podatkowej NIP.

4. Kserokopie pozytywnych opinii właściwego miejscowo komendanta powiatowego lub miejskiego Państwowej Straży Pożarnej i właściwego państwowego inspektora sanitarnego o warunkach bezpieczeństwa i higieny w budynku, w którym będzie mieścić się placówka wsparcia dziennego, oraz najbliższym jego otoczeniu, mając na uwadze specyfikę placówki (nie dotyczy placówek wsparcia dziennego prowadzonych w formie pracy podwórkowej realizowanej przez wychowawcę).

5. Kserokopia statutu placówki wsparcia dziennego lub jego projekt.

6. Kserokopia regulaminu organizacyjnego placówki wsparcia dziennego lub jego projekt.

7. Informację o sposobie finansowania placówki wsparcia dziennego oraz o niezaleganiu w regulowaniu zobowiązań podatkowych i składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.

Opłaty

Brak

Gdzie załatwię sprawę?

Departament Spraw Obywatelskich (Wydział Zdrowia i Opieki nad Dzieckiem i Rodziną)

ul. Obłońska 20, pok. 10

Kontakt

82 564 31 92, 82 565 34 00

Wykaz dziennych opiekunów

Wnioski

Wnioski dotyczące dziennych opiekunów:

– o wpis do wykazu,

– zmianę wpisu w wykazie,

– wykreślenie z wykazu,

należy składać wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu Informacyjno – Usługowego Emp@tia (KLIK) po założeniu konta w serwisie.

Założenie konta na PIU Emp@tia wymaga posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego (informacje, jak założyć profil zaufany można znaleźć TUTAJ).

Opłaty

Brak

Gdzie załatwię sprawę?

Departament Spraw Obywatelskich (Wydział Zdrowia i Opieki nad Dzieckiem i Rodziną)

ul. Obłońska 20, pok. 10

Kontakt

82 564 31 92, 82 565 34 00