Informacje i wnioski
WAŻNE: Sprawę dotyczącą zastrzeżenia numeru PESEL można załatwić w całości przez internet bez wychodzenia z domu. Wystarczyć skorzystać z usług online na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/gov/zastrzez-swoj-numer-pesel-lub-cofnij-zastrzezenie, poprzez serwis www.mobywatel.gov.pl lub poprzez aplikację mobilną mObywatel.
Wniosek o zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL można również złożyć w sposób tradycyjny korzystając z poniższych informacji.
Materiały
Wniosek o zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL składany w organie gminyWniosek_o_zastrzeżenie_albo_cofnięcie_zastrzeżenia_numeru_PESEL_składany_w_organie_gminy.pdf 0.51MB Wniosek o wydanie zaświadczenia zawierający pełny lub częściowy odpis danych przetwarzanych w rejestrze
wniosek_o_zaświadczenie_z_zastrzeżeń_PESEL.odt 0.01MB
Wymagane dokumenty
1. dokument tożsamości: Dowód osobisty lub paszport w przypadku obywateli polskich natomiast cudzoziemcy powinni okazać dokument podróży cudzoziemca lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
2. Pełnomocnictwo szczególne w przypadku niemożności złożenia wniosku o zastrzeżenie numeru PESEL spowodowanej chorobą, niepełnosprawnością lub inną niedającą się pokonać przeszkodą zastrzeżenia numeru PESEL można dokonać przez pełnomocnika, który:
- stawi się osobiście w urzędzie,
- złoży wraz z wnioskiem pełnomocnictwo szczególne do dokonania tej czynności,
- potwierdzi swoją tożsamość za pomocą dokumentu tożsamości.
3. orzeczenie sądowe potwierdzające wyznaczenie opiekunem prawnym albo kuratorem w imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych albo posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, który:
- stawi się osobiście w urzędzie,
- złoży wraz z wnioskiem orzeczenie sądowe do dokonania tej czynności,
- potwierdzi swoją tożsamość za pomocą dokumentu tożsamości
Opłaty
17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa opłata (z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
17 zł - opłata skarbowa za zaświadczenie zawierający pełny lub częściowy odpis danych przetwarzanych w rejestrze
Gdzie załatwię sprawę?
Departament Obsługi Mieszkańców (Wydział Ewidencji Ludności i Działalności Gospodarczej)
ul.Pocztowa 50
pok 4, 5, 6, 12
Jak umówić się na wizytę?
Wizyty odbywają się wg. kolejności pobranego numeru w biletomacie i są one realizowane codziennie do godz. 14.00.
Kontakt telefoniczny
- • 82 56 53 533,
- • 82 56 40 147,
- • 82 56 43 865.