W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Rejestr zastrzeżeń numerów PESEL

Zastrzeganie albo cofanie zastrzeżenia numeru PESEL składane w organie gminy

Informacje i wnioski

WAŻNE: Sprawę dotyczącą zastrzeżenia numeru PESEL można załatwić w całości przez internet bez wychodzenia z domu. Wystarczyć skorzystać z usług online na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/gov/zastrzez-swoj-numer-pesel-lub-cofnij-zastrzezenie, poprzez serwis www.mobywatel.gov.pl lub poprzez aplikację mobilną mObywatel.

Wniosek o zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL można również złożyć w sposób tradycyjny korzystając z poniższych informacji.

Materiały

Wniosek o zastrzeżenie albo cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL składany w organie gminy
Wniosek​_o​_zastrzeżenie​_albo​_cofnięcie​_zastrzeżenia​_numeru​_PESEL​_składany​_w​_organie​_gminy.pdf 0.51MB
Wniosek o wydanie zaświadczenia zawierający pełny lub częściowy odpis danych przetwarzanych w rejestrze
wniosek​_o​_zaświadczenie​_z​_zastrzeżeń​_PESEL.odt 0.01MB

Wymagane dokumenty

1. dokument tożsamości: Dowód osobisty lub paszport w przypadku obywateli polskich natomiast cudzoziemcy powinni okazać dokument podróży cudzoziemca lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,

2. Pełnomocnictwo szczególne w przypadku niemożności złożenia wniosku o zastrzeżenie numeru PESEL spowodowanej chorobą, niepełnosprawnością lub inną niedającą się pokonać przeszkodą zastrzeżenia numeru PESEL można dokonać przez pełnomocnika, który:

  • stawi się osobiście w urzędzie,
  • złoży wraz z wnioskiem pełnomocnictwo szczególne do dokonania tej czynności,
  • potwierdzi swoją tożsamość za pomocą dokumentu tożsamości.

3. orzeczenie sądowe potwierdzające wyznaczenie opiekunem prawnym albo kuratorem w imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych albo posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, który:

  • stawi się osobiście w urzędzie,
  • złoży wraz z wnioskiem orzeczenie sądowe do dokonania tej czynności,
  • potwierdzi swoją tożsamość za pomocą dokumentu tożsamości

Opłaty

17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa opłata (z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).

17 zł  - opłata skarbowa za zaświadczenie zawierający pełny lub częściowy odpis danych przetwarzanych w rejestrze

Gdzie załatwię sprawę?

Departament Obsługi Mieszkańców (Wydział Ewidencji Ludności i Działalności Gospodarczej)

ul.Pocztowa 50

pok 4, 5, 6, 12

Jak umówić się na wizytę?

Wizyty odbywają się wg. kolejności pobranego numeru w biletomacie i są one realizowane codziennie do godz. 14.00.

Kontakt telefoniczny

  • • 82 56 53 533,
  • • 82 56 40 147,
  • • 82 56 43 865. 
{"register":{"columns":[]}}