Wydział Zarządzania Kryzysowego
W zakresie działania Wydziału Zarządzania Kryzysowego znajdują się sprawy dotyczące:
- obronności i obrony cywilnej, wynikające z przepisów o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej i przepisów obronnych,
- porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, ochrony przeciwpowodziowej w tym wyposażenia i utrzymania miejskiego magazynu przeciwpowodziowego, ochrony przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska, wynikające z przepisów o samorządzie gminnym i powiatowym,
- współpracy i zapewnienia wykonywania określonych w ustawach zadań przez Komendę Miejską Policji i Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej,
- zapobiegania i likwidacji skutków klęsk żywiołowych oraz organizacji i działania miejskiego zespołu zarządzania kryzysowego, wynikające z przepisów o zarządzaniu kryzysowym oraz z przepisów o zwalczaniu klęsk żywiołowych,
- koordynowania i kierowania działalnością w zakresie planowania i realizacji zadań obronnych, obrony cywilnej, ochrony ludności i zarządzania kryzysowego,
- obsługi administracyjno – kancelaryjnej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
- wydawania pozwoleń na loty statków powietrznych nad terenem miasta Chełm,
- monitoringu wizyjnego Miasta,
- zarządzania siecią teleinformatyczną z systemem taniego internetu dla mieszkańców Miasta Chełm,
- związane ze zgromadzeniami publicznymi, imprezami masowymi oraz imprezami o charakterze niemasowym.