Wydział Inwestycji, Dróg i Transportu
W zakresie działania Wydziału Inwestycji, Dróg i Transportu znajdują się sprawy dotyczące:
-
planowania:
- inwestycji w zakresie infrastruktury miasta,
- remontów budynków stanowiących mieszkaniowy zasób Miasta,
-
koordynowania zadań związanych z bieżącym utrzymaniem technicznym i remontami budynków publicznych przedszkoli, szkół, placówek oświatowych i placówek oświatowo – wychowawczych oraz innych jednostek organizacyjnych Miasta, a także Urzędu,
-
związane z udzielaniem dotacji celowej ze środków budżetu Miasta Chełm dla rodzinnych ogrodów działkowych,
-
sporządzania materiałów planistycznych w zakresie inwestycji i remontów,
-
sporządzania wykazu zadań inwestycyjnych na kolejny rok budżetowy,
-
realizacji, nadzoru i rozliczania inwestycji miejskich i remontów,
-
zabezpieczenia funkcjonowania miasta w zakresie:
- zaopatrzenia w energię elektryczną,
- odprowadzania ścieków i wód opadowych na terenie miasta, w tym w pasach drogowych
-
wykonywania w imieniu Prezydenta obowiązków zarządcy dróg na terenie miasta, zgodnie z ustawą o drogach publicznych,
-
organizacji i zarządzania ruchem na drogach publicznych,
-
związane z korzystaniem z drogi w sposób szczególny,
-
związane z usuwaniem pojazdów zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym,
-
kreowania polityki rowerowej miasta,
-
związane z realizacją zadań publicznych w ramach inicjatywy lokalnej,
-
lokalnego transportu zbiorowego,
-
wydawania uprawnień w zakresie transportu drogowego tj. zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencji na wykonywanie transportu drogowego osób i rzeczy, licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką, zezwoleń na wykonywanie zbiorowego przewozu osób na terenie miasta Chełm i powiatu sąsiadującego, zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne,
-
prowadzenia ewidencji diagnostów i rejestru Stacji Kontroli Pojazdów.