Wydział Ewidencji Ludności i Działalności Gospodarczej
Do zadań Departamentu Obsługi Mieszkańców należą w szczególności:
w zakresie działania Wydziału Ewidencji Ludności i Działalności Gospodarczej sprawy:
- dotyczące zameldowania i wymeldowania czynnością materialno-techniczną obywateli polskich i cudzoziemców,
- prowadzenia postępowań administracyjnych dotyczących zameldowania i wymeldowania z pobytu stałego i czasowego obywateli polskich i cudzoziemców,
- prowadzenia rejestru mieszkańców,
- nadawania nr PESEL obywatelom polskim i cudzoziemcom,
- przyjmowania wniosków i wydawania dowodów osobistych,
- udostępniania dokumentacji związanej z dowodem osobistym,
- wydawania zaświadczeń na wniosek dotyczących dowodu osobistego oraz spraw meldunkowych,
- prowadzenia i aktualizacji Centralnego Rejestru Wyborców,
- realizacji zadań Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) i udzielanie informacji w zakresie tej działalności.