Wydział Architektury i Budownictwa
W zakresie działania Wydziału Architektury i Budownictwa znajdują się sprawy dotyczące:
- kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej na terenie Miasta oraz prowadzenia analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego, w tym nadzoru w zakresie zachowania walorów estetycznych i użytkowych Miasta;
- opracowywania materiałów do działań planistycznych, w tym obejmujących problematykę osób niepełnosprawnych i współpraca w tym zakresie z Pełnomocnikiem Osób Niepełnosprawnych;
- sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian;
- wydawania informacji i decyzji administracyjnych o rozstrzygnięciach planistycznych;
- realizacji zadań wynikających z właściwości organu administracji architektoniczno - budowlanej, a w szczególności: wydawania aktów administracyjnych z zakresu określonego przez ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz prawo budowlane;
- wydawania aktów administracyjnych z zakresu ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
- współpracy i zapewnienia wykonywania określonych w ustawach zadań przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Miasta Chełma;
- ustalania zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń;
- z zakresu Lokalnego Programu Rewitalizacji.