W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wydział Architektury i Budownictwa

architektura

W zakresie działania Wydziału Architektury i Budownictwa znajdują się sprawy dotyczące:

  • kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej na terenie Miasta oraz prowadzenia analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego, w tym nadzoru w zakresie zachowania walorów estetycznych i użytkowych Miasta;
  • opracowywania materiałów do działań planistycznych, w tym obejmujących problematykę osób niepełnosprawnych i współpraca w tym zakresie z Pełnomocnikiem Osób Niepełnosprawnych;
  • sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian;
  • wydawania informacji i decyzji administracyjnych o rozstrzygnięciach planistycznych;
  • realizacji zadań wynikających z właściwości organu administracji architektoniczno - budowlanej, a w szczególności: wydawania aktów administracyjnych z zakresu określonego przez ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz prawo budowlane;
  • wydawania aktów administracyjnych z zakresu ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych;
  • współpracy i zapewnienia wykonywania określonych w ustawach zadań przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego Miasta Chełma;
  • ustalania zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych  i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń;
  • z zakresu Lokalnego Programu Rewitalizacji.

 

{"register":{"columns":[]}}