W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego. Jak go wypełnić?

Zdjęcie przedstawia trzy żarówki

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej Urząd Miasta Chełm informuje, że można składać wnioski o wypłatę dodatku elektrycznego dla gospodarstw domowych wykorzystujących do ogrzewania energię elektryczną.

Wnioski można składać:

  • Wnioski należy składać w terminie do 1 lutego 2023 r. w Departamencie Komunalnym Wydział Ochrony Środowiska, ul. Obłońska 20 w godzinach pracy Urzędu Miasta Chełm,
  • bądź za pośrednictwem skrytki EPUAP (adres TUTAJ).

Wnioski o wypłatę dodatku elektrycznego dla gospodarstw domowych ogrzewających się źródłami ogrzewania zasilanymi energią elektryczną (również pompami ciepła) można składać od 1 grudnia 2022 r. do 1 lutego 2023 r.

Wysokość dodatku elektrycznego została zróżnicowana w zależności od rocznego zużycia energii elektrycznej uprawnionego gospodarstwa domowego.

W przypadku, gdy zużycie w 2021 r. nie przekraczało 5 MWh, kwota dodatku wynosi 1000 zł. Jeżeli zużycie energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w 2021 r. przekroczyło 5 MWh, wówczas kwota dodatku to 1500 zł.

Aby uzyskać dodatek elektryczny w podwyższonej kwocie, do wniosku należy dołączyć rozliczenie z przedsiębiorstwem energetycznym, potwierdzające zużycie energii elektrycznej w 2021 r. przekraczające 5 MWh.

Kolejnym warunkiem koniecznym do otrzymania dodatku elektrycznego jest uzyskanie wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB).

We wniosku należy:

  • podać dane o wnioskodawcy i wszystkich członkach jego gospodarstwa domowego,
  • podać numer konta bankowego,
  • wskazać główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego wnioskodawcy, które zostało zgłoszone lub wpisane do CEEB,
  • oświadczyć m.in., że gospodarstwo nie korzysta z dodatku węglowego, ani innych dodatków przewidzianych w ustawie o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła.

Dodatek elektryczny nie przysługuje gospodarstwom domowym wyposażonym w mikroinstalację OZE, której produkcja jest rozliczana zgodnie z ustawą o OZE.

Dodatek elektryczny nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw.

Dodatek elektryczny nie przysługuje w przypadku otrzymania dodatku węglowego lub dodatku dla gospodarstw domowych na pelet drzewny, drewno kawałkowe, skroplony gaz LPG, olej opałowy.

Materiały

Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego
Wniosek​_o​_wypłatę​_dodatku​_elektrycznego.pdf 0.25MB
Jak wypełnić wniosek o dodatek elektryczny
Jak​_wypełnić​_wniosek​_o​_dodatek​_elektryczny.pdf 0.17MB
{"register":{"columns":[]}}