Kształcenie zawodowe i uczenie się dorosłych
-
Nauka do naprawy (2024)Raport jest gotowym zbiorem rozwiązań, których wdrożenie powinno przyczynić się do stopniowej poprawy systemu szkolnictwa wyższego w Polsce. Jest to wspólne przedsięwzięcie Polskiej Akademii Nauk i Forum Akademickiego.
-
Aspiracje edukacyjne i zawodowe uczniów szkół średnich (2024)Raport wskazuje korelacje i trendy obserwowanej ewolucji aspiracji edukacyjno-zawodowych młodzieży.
-
Zielone procesy organizacji w Polsce (2024)Raport jest wynikiem poszukiwania elastycznych formuł zarządzania, z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i społecznych – zgodnych z ESG.
-
Jak Polki i Polacy oceniają wybrane profesje? (2024)Celem badania było określenie, jaka jest opinia społeczna na temat wybranych zawodów.
-
Rynek pracy, edukacja, kompetencje (2024)Publikacja jest kolejnym raportem z tego cyklu. Przedstawia wyniki badań i najnowsze trendy na rynkach pracy.
-
Neuroróżnorodność na polskich uczelniach. Doświadczenia osób studiujących: w spektrum autyzmu, z ADHD i z dysleksją (2024)Obszerny raport powstał na podstawie największego jak dotąd badania sytuacji studentów neurotypowych. Temat neuroróżnorodności podjęli specjaliści z siedmiu polskich uczelni.
-
Trendy w rozwoju ludzi (2024)Raport jest już kolejną edycją publikacji na temat trendów w rozwoju ludzi dotyczących edukacji, pracy i biznesu.
-
Raport Future. Rynek pracy i zawody przyszłości 2024To już piąta edycja autorskiego Raportu Future będącego prognozą na temat trendów przyszłości i rynku pracy na najbliższe pięć−dziesięć lat.
-
Uwarunkowania uczenia się w dorosłościGłównym celem badania „Uczenie się dorosłych Polaków” była pogłębiona, wielowymiarowa diagnoza uczenia się podejmowanego przez dorosłych Polaków oraz jego uwarunkowań.
-
Prognoza zapotrzebowania na kompetencje i kwalifikacje w wybranych branżach w związku ze zmianami w gospodarcePublikacja jest przeglądem dostępnych wyników badań dotyczących kompetencji i kwalifikacji przyszłości. Obejmuje aktualny stan wiedzy oraz wnioski z badań empirycznych.