Wydział Kontaktów z Mieszkańcami
W zakresie działania Wydziału Kontaktów z Mieszkańcami znajdują się sprawy dotyczące:
- koordynacji i obsługi spotkań z mieszkańcami, w tym przyjmowania mieszkańców oraz udzielania poradnictwa,
- reprezentowania interesów i praw mieszkańców wobec Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych,
- inicjowania zmian dotyczących poprawy funkcjonowania Urzędu,
- nadzoru nad przestrzeganiem przepisów prawa przez pracowników Urzędu przy obsłudze interesantów,
- badania satysfakcji klientów z usług świadczonych przez Urząd,
- organizacji, wspierania i określania zasad procesów partycypacji społecznej, w tym konsultacji społecznych,
- związane z budżetem obywatelskim Miasta Chełm,
- obsługi interesantów w zakresie udzielania informacji o kompetencjach i działaniach organów administracji publicznej i jednostek organizacyjnych na terenie miasta Chełm, działalności merytorycznej komórek organizacyjnych Urzędu,
- redagowania treści informacyjnych w systemie informatycznym e-urząd,
- prowadzenia kancelarii ogólnej Urzędu,
- podawania do publicznej wiadomości ogłoszeń, informacji, zawiadomień od innych organów i podmiotów oraz potwierdzania terminów ogłaszania dla zainteresowanych stron,
- nieodpłatnego udostępniania do powszechnego wglądu w godzinach pracy Urzędu Dziennika Ustaw, Monitora Polskiego oraz Dziennika Urzędowego Województwa Lubelskiego i zawartych w nich aktów normatywnych i innych aktów prawnych, w tym orzeczeń.