W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Brzdąc w sieci 2.0 – używanie urządzeń mobilnych przez dzieci w wieku 4–6 lat a wybrane funkcje poznawcze

Celem badania było uzyskanie rzetelnej wiedzy na temat wzorów używania urządzeń mobilnych przez dzieci i rodziców oraz potencjalnych szkód zdrowotnych z tym związanych.

Raport prezentuje wyniki badań, w których wzięło udział 750 dzieci i 750 rodziców/opiekunów. Rodzice wypełniali ankietę ilościową dotycząca charakterystyki używania urządzeń cyfrowych przez ich dziecko, a dzieci wykonywały zadania na komputerze i tablecie. Wyniki badania wskazują na brak różnic w analizowanych funkcjach poznawczych pomiędzy dziećmi korzystającymi i niekorzystającymi z urządzeń cyfrowych. Częstsze korzystanie z urządzeń cyfrowych było związane z krótszymi czasami reakcji. Stwierdzono, że korzystanie przez dzieci z urządzeń cyfrowych wieczorami (po kolacji) przekładało się na niższą poprawność odpowiedzi.

M. Rowicka, Raport z badaniaBrzdąc w sieci 2.0 – używanie urządzeń mobilnych przez dzieci w wieku 4–6 lat a wybrane funkcje poznawcze”, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, Ministerstwo Zdrowia, Warszawa 2023.

Materiały

Raport z badania „Brzdąc w sieci 2.0 – używanie urządzeń mobilnych przez dzieci w wieku 4–6 lat a wybrane funkcje poznawcze"
Brzdac-w-sieci-20.pdf 0.46MB
{"register":{"columns":[]}}