W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Program K'IDS w Polsce (2024)

Raport jest wynikiem realizacji pilotażowego program K’IDS w Polsce, którego założeniem było wprowadzenie do procesu nauczania wszystkich przedmiotów w szkole metodologii kształcenia pozwalającej na przekazanie uczniom systemu uniwersalnych, humanistycznych wartości umożliwiających świadome i spełnione dorosłe życie.

Program był realizowany od marca 2023 r. do kwietnia 2024 r. Uczestniczyło w nim 26 nauczycieli ze szkół podstawowych z 21 miejscowości w Polsce. Opracowali oni 245 autorskich scenariuszy lekcji z trzynastu przedmiotów szkolnych dotyczących nauczania wartości, kompetencji i postaw pod hasłem: „Czego powinna uczyć szkoła?”. Publikacja zawiera analizę raportów końcowych nauczycieli, esejów refleksyjnych nauczycieli, ewaluacji zewnętrznej oraz rekomendacje sformułowane przez nauczycieli, ewaluatorów i zespól K’IDS. Stwierdzono m.in.: nauczyciele są gotowi na współpracę międzyszkolną i międzynarodową, dzieci są mniej obeznane z Internetem niż się powszechnie sądzi, warto przemyśleć formę sprawdzenia wiedzy, w której każdy uczeń będzie mógł zaprezentować swoją wiedzę niezależnie od jej poziomu.

Program K’IDS w Polsce. Faza pilotażowa, Holistic Think Tank, Bielsko-Biała−Kraków−Warszawa 2024.

Materiały

Program K’IDS w Polsce. Faza pilotażowa
Program​_K’IDS​_w​_Polsce​_Faza​_pilotażowa.pdf 1.83MB