Wiedza ekonomiczna polskich uczniów w teorii i praktyce. Wyzwania dla systemu edukacji i instytucji finansowych
Raport jest wynikiem badań przeprowadzonych na przełomie marca i kwietnia 2023 r. na zlecenie Fundacji Alior Banku przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS pod patronatem i przy współpracy miesięcznika „My Company Polska”.
Analizowano poziom wiedzy młodych ludzi, ich świadomość w podejmowaniu codziennych decyzji finansowych oraz źródła wiedzy o finansach. Ankietę wypełniali uczniowie ósmych klas szkół podstawowych i trzecich klas szkół średnich, a także dyrektorzy szkół podstawowych i średnich. Stwierdzono m.in. wysoki poziom deklarowanej wiedzy ekonomicznej i finansowej uczniów. Ustalono, że młodzi ludzie mają znaczne oczekiwania odnośnie swojego utrzymania i poziomu wynagrodzenia. Rodzice odgrywają ważną rolę w edukacji finansowej dzieci, ale: „Istotnym źródłem wiedzy ekonomicznej uczniów jest Internet, w tym popularna platforma TikTok”.
Wiedza ekonomiczna polskich uczniów w teorii i praktyce. Wyzwania dla systemu edukacji i instytucji finansowych, Fundacja Alior Banku, Warszawa 2023.
Materiały
Wiedza ekonomiczna polskich uczniów w teorii i praktyce. Wyzwania dla systemu edukacji i instytucji finansowychWiedza_ekonomiczna_polskich_uczniów_w_teorii_i_praktyce_Wyzwania_dla_systemu_edukacji_i_instytucji_finansowych.pdf 0.91MB