W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wiedza ekonomiczna polskich uczniów w teorii i praktyce. Wyzwania dla systemu edukacji i instytucji finansowych

Raport jest wynikiem badań przeprowadzonych na przełomie marca i kwietnia 2023 r. na zlecenie Fundacji Alior Banku przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS pod patronatem i przy współpracy miesięcznika „My Company Polska”.

Analizowano poziom wiedzy młodych ludzi, ich świadomość w podejmowaniu codziennych decyzji finansowych oraz źródła wiedzy o finansach. Ankietę wypełniali uczniowie ósmych klas szkół podstawowych i trzecich klas szkół średnich, a także dyrektorzy szkół podstawowych i średnich. Stwierdzono m.in. wysoki poziom deklarowanej wiedzy ekonomicznej i finansowej uczniów. Ustalono, że młodzi ludzie mają znaczne oczekiwania odnośnie swojego utrzymania i poziomu wynagrodzenia. Rodzice odgrywają ważną rolę w edukacji finansowej dzieci, ale: „Istotnym źródłem wiedzy ekonomicznej uczniów jest Internet, w tym popularna platforma TikTok”.

Wiedza ekonomiczna polskich uczniów w teorii i praktyce. Wyzwania dla systemu edukacji i instytucji finansowych, Fundacja Alior Banku, Warszawa 2023.

Materiały

Wiedza ekonomiczna polskich uczniów w teorii i praktyce. Wyzwania dla systemu edukacji i instytucji finansowych
Wiedza​_ekonomiczna​_polskich​_uczniów​_w​_teorii​_i​_praktyce​_Wyzwania​_dla​_systemu​_edukacji​_i​_instytucji​_finansowych.pdf 0.91MB
{"register":{"columns":[]}}