W poszukiwaniu rezultatów. Raport z badania jakościowego projektów partnerskich Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna
Raport został opracowany na podstawie wyników badań przeprowadzonych w latach 2020−2022 wśród beneficjentów projektów partnerskich Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna (Akcja 2. Wielostronne międzynarodowe projekty współpracy na rzecz rozwoju edukacji formalnej) w Krakowie, Poznaniu i w Warszawie.
Badanie objęło potrzeby związane z wypracowywanymi rezultatami projektów, proces wytwarzania rezultatów, ocenę wartości i przydatności rezultatów, ocenę wartości i jakości procesu upowszechniania rezultatów. Stwierdzono m.in., że instytucje realizujące projekty współpracy zagranicznej w obszarze edukacji szkolnej przywiązują dużą wagę do efektów swoich działań. W projektach, których grupą docelową byli uczniowie, potrzeby dotyczyły zwiększenia wiedzy i kompetencji, w przedsięwzięciach skierowanych do nauczycieli − nowych metod szkoleniowych. Jako najważniejsze czynniki wpływające na jakość rezultatów wskazano: rzetelną diagnozę potrzeb, dopasowanie rezultatów do potrzeb, atrakcyjność rezultatów, unikalność produktów, dzielenie się wiedzą.
M. Pachocki, W poszukiwaniu rezultatów. Raport z badania jakościowego projektów partnerskich Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności, Warszawa 2023.
Materiały
W poszukiwaniu rezultatów. Raport z badania jakościowego projektów partnerskich Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolnaW_poszukiwaniu_rezultatów_Raport_z_badania_jakościowego_projektów_partnerskich_Erasmus+_w_sektorze_Edukacja_szkolna.pdf 0.80MB