Układ oddechowy i jego funkcje
Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła Il w Skorzeszycach realizując STEAM-owy projekt zbudowali symulator spokojnego oddechu.
Cele projektu
- Rozwijanie kompetencji w zakresie nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki poprzez udział w projekcie multidyscyplinarnym.
- Kształtowanie umiejętności pracy w grupie oraz planowania własnej pracy.
- Rozbudzanie ciekawości poznawczej, kreatywności, wyobraźni i twórczego rozwiązywania problemów.
- Kształtowanie umiejętności łączenia wiedzy z różnych dziedzin w celu rozwiązania problemu.
Dla kogo?
Projekt był realizowany przez uczniów klasy czwartej.
Sposób realizacji
Realizacja projektu przebiegała według ustalonego harmonogramu:
- Opracowanie planu działań, wybór metod i form realizacji oraz ewaluacji działań, określenie zadań i ról w zespołach projektowych, wyłonienie liderów.
- Pozyskanie informacji o układzie oddechowym z różnych źródeł oraz prezentacja zdobytej wiedzy.
- Budowanie modelu klatki piersiowej w celu poznania zasady działania przepony — wykorzystanie do tego celu materiałów wtórnych (butelka pet).
- Pomiary obwodu klatki piersiowej przy wdechu i wydechu — zbieranie i opracowywanie danych statystycznych, tworzenie wykresów. Umiejętność interpretacji wyników.
- Zbudowanie symulatora spokojnego oddechu z wykorzystaniem płytki micro:bit. Testowanie symulatora oraz opracowanie instrukcji używania. Projektowanie opakowania stymulatora.
- Podsumowanie działań projektowych. Prezentacja wyników na forum klasy.
Więcej szczegółów znajduje się w Karcie informacyjnej.