W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Sytuacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w polskiej szkole (2024)

Wydawnictwo Nowa Era przeprowadziło sondaż na temat sytuacji uczniów ze SPE w roku szkolnym 2023/2024.

W badaniu za pośrednictwem stron internetowych od lipca do września 2023 r. wzięło udział 23 098 osób – dyrektorów szkół podstawowych, nauczycieli, szkolnych specjalistów (pedagogów specjalnych, terapeutów, psychologów, logopedów, neurologopedów), rodziców, przedstawicieli organów prowadzących, uczniów. Stwierdzono m.in., że 82% dyrektorów pozytywnie ocenia zmiany, które zaszły w sytuacji uczniów ze SPE w ciągu ostatnich trzech lat. Jednocześnie największe obawy wśród nauczycieli i terapeutów związane są z kryzysem zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży oraz rosnącą liczbą prób samobójczych i samobójstw.

Sytuacja uczniów ze SPE w polskiej szkole i największe wyzwania na rok szkolny 2023/2024. Raport z badania Nowej Ery, Nowa Era, Warszawa 2024.

 

Materiały

Sytuacja uczniów ze SPE w polskiej szkole i największe wyzwania na rok szkolny 2023/2024. Raport z badania Nowej Ery
Sytuacja​_uczniów​_ze​_SPE​_w​_polskiej​_szkole​_i​_największe​_wyzwania​_na​_rok​_szkolny​_20232024​_Raport​_z​_badania​_Nowej​_Ery.pdf 2.81MB
{"register":{"columns":[]}}