Sytuacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w polskiej szkole (2024)
Wydawnictwo Nowa Era przeprowadziło sondaż na temat sytuacji uczniów ze SPE w roku szkolnym 2023/2024.
W badaniu za pośrednictwem stron internetowych od lipca do września 2023 r. wzięło udział 23 098 osób – dyrektorów szkół podstawowych, nauczycieli, szkolnych specjalistów (pedagogów specjalnych, terapeutów, psychologów, logopedów, neurologopedów), rodziców, przedstawicieli organów prowadzących, uczniów. Stwierdzono m.in., że 82% dyrektorów pozytywnie ocenia zmiany, które zaszły w sytuacji uczniów ze SPE w ciągu ostatnich trzech lat. Jednocześnie największe obawy wśród nauczycieli i terapeutów związane są z kryzysem zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży oraz rosnącą liczbą prób samobójczych i samobójstw.
Sytuacja uczniów ze SPE w polskiej szkole i największe wyzwania na rok szkolny 2023/2024. Raport z badania Nowej Ery, Nowa Era, Warszawa 2024.
Materiały
Sytuacja uczniów ze SPE w polskiej szkole i największe wyzwania na rok szkolny 2023/2024. Raport z badania Nowej ErySytuacja_uczniów_ze_SPE_w_polskiej_szkole_i_największe_wyzwania_na_rok_szkolny_20232024_Raport_z_badania_Nowej_Ery.pdf 2.81MB