W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

STEAM-owa szkoła 2023/2024

Projekt „STEAM-owa szkoła 2023/2024” był realizowany od września 2023 r. do kwietnia 2024 r.

Grafika Steamowa Szkoła 2023-2024

Efekty realizacji projektu STEAM-owa szkoła 2023/2024

  1. Projekt ukończyło siedemnastu nauczycieli z dziesięciu szkół.
  2. Opracowanych zostało jedenaście scenariuszy STEAM-owych projektów.
  3. W szkołach zostało zrealizowanych dziesięć projektów edukacyjnych:
  • Projekt „Szlakiem Orlich Gniazd” – Szkoła Podstawowa w Brzostkowie
  • Projekt „Budowa Układu Słonecznego” – Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Górnie
  • Projekt „Uwaga mikroplastik! Co możemy z tym zrobić?” – Szkoła Podstawowa Montessori Kompas w Kielcach
  • Projekt „Energia jądrowa – ekonomiczna czy ekologiczna?” – Szkoła Podstawowa nr 33 im. I. J. Paderewskiego w Kielcach
  • Projekt „Jakie budowle można stworzyć z puzzli Happy Cube? – Szkoła Podstawowa nr 2 w Końskich
  • Projekt „​Szkoła z piernika” – Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Olesznie
  • Projekt „Bogactwo tradycji i kultury naszej Małej Ojczyzny” – Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego w Parszowie
  • Projekt „Zwierzęta w roli głównej – obiad podano!” – Szkoła Podstawowa im. Kard. S. Wyszyńskiego w Pierzchnicy
  • Projekt „Jak ruchy Ziemi wpływają na przyrodę i rytm życia człowieka?” – Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego w Skarżysku-Kamiennej
  • Projekt „Jaki wpływ na nasze zdrowie ma zanieczyszczone powietrze?” – Szkoła Podstawowa w Woli Morawickiej
  1. Siedem szkół zaprezentowało swoje STEAM-owe projekty na Świętokrzyskim Forum Młodych Badaczy.
  2. Opublikowano osiem przykładów dobrych praktyk.

Wnioski z realizacji projektów

  1. W trakcie realizacji projektu powstały ciekawe STEAM-owe projekty.
  2. Większość nauczycieli mocno zaangażowała się w przygotowanie scenariuszy STEAM-owych projektów edukacyjnych, realizację projektów w swoich szkołach oraz przygotowanie uczniów do publicznej prezentacji i prezentacji podczas Świętokrzyskiego Forum Młodych Badaczy.
  3. Zgromadzony został obszerny materiał w postaci scenariuszy STEAM-owych projektów, prezentacji i zdjęć.
  4. Nauczyciele wysoko ocenili szkolenia przygotowujące ich do realizacji w swoich szkołach STEAM-owych projektów:
  • 96% nauczycieli stwierdziło, że informacje i umiejętności nabyte podczas szkolenia pod kątem ich przydatności w pracy z uczniami, przy czym 72% nauczycieli wypełniających ankietę stwierdziło, że te informacje i umiejętności będą dla nich zdecydowanie przydatne, 24% nauczycieli wybrało odpowiedź „raczej tak”;
  • 96% uczestników projektu stwierdziło, że informacje zdobyte podczas szkoleń są lub będą zdecydowanie przydatne lub raczej przydatne podczas projektowania i realizacji projektów STEAM;
  • 95% nauczycieli wskazało na moduł „STEAM w praktyce z nowymi technologiami” jako zajęcia najbardziej rozwijające ich umiejętności. W dalszej kolejności znalazły się, „STEAM w praktyce – STEAM-owe wyzwania”, moduł poświęcony projektowaniu STEAM-owych zajęć, a następnie „STEAM w teorii”. Te moduły wskazała ponad połowa uczestników szkoleń;
  • Największy wpływ na wybór pomysłu na własny STEAM-owy projekt miały moduły „STEAM w praktyce z nowymi technologiami”, „STEAM w praktyce – STEAM-owe wyzwania” i „STEAM w teorii”.
  • W największym stopniu w przygotowanie opisu własnego projektu STEAM-owego wspomogły nauczycieli moduły „STEAM w teorii”, „STEAM w praktyce – STEAM-owe wyzwania” i „Projektowanie STEAM-owych zajęć”.
  • 91% uczestników szkolenia, przygotowanie merytoryczne prowadzących oraz ich postawę, ocenili najwyższą oceną.
  • W otwartym pytaniu, dotyczącym wszelkich uwag dotyczących szkoleń, nauczyciele pozytywnie wyrażali się o przedstawionym im propozycji STEAM-owej edukacji, szkoleniu, w którym uczestniczyli oraz przygotowaniu i postawie prowadzących.

Materiały

Raport ewaluacyjny STEAM-owa szkoła 2023-24
Raport​_ewaluacyjny​_​_STEAMowa​_szkoła​_2023-24.pdf 2.40MB