W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

STEAM-owa szkoła 2022/2023

Grafika Steamowa Szkoła 2023-2024

Efekty realizacji projektu STEAM-owa szkoła 2022/2023

  1. Projekt ukończyło szesnastu nauczycieli z ośmiu szkół.
  2. Opracowanych zostało osiem scenariuszy STEAM-owych projektów.
  3. Pięć szkół zaprezentowało swoje projekty na konferencji podsumowującej:
  • Projekt „W świecie motyli” – Szkoła Podstawowa nr 18 im. Z. Kruszelnickiego „Wilka” w Kielcach
  • Projekt „Polimery wokół nas – udogodnienie, czy zagrożenie?” – Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Morawicy
  • Projekt „Podróżuję cały rok i zwiedzam … latem” – Szkoła Podstawowa im. Kard. S. Wyszyńskiego w Pierzchnicy
  • Projekt „Jak powstaje papier?” – Szkoła Podstawowa im. Józefa Piłsudskiego w Rykoszynie
  • Projekt „​Czy środowisko przyrodnicze Japonii ma wpływ na jej rozwój gospodarczy?” – Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego w Skarżysku-Kamiennej

 4.  Opublikowano siedem przykładów dobrych praktyk.

Efekty projektu STEAM-owe zajęcia w edukacji wczesnoszkolnej

  1. Projekt ukończyło dziesięciu nauczycieli z sześciu szkół.
  2. Opracowanych zostało sześć scenariuszy STEAM-owych zajęć.
  3. Wszystkie szkoły zaprezentowały swoje projekty na konferencji podsumowującej:
  • Projekt „Woda do życia, woda do picia” – Szkoła Podstawowa nr 33 im. I. J. Paderewskiego w Kielcach
  • Projekt „Jak zrobić chatkę z piernika?” – Szkoła Podstawowa im. 24 Lutego 1863 r. w Małogoszczu
  • Projekt „Mission X” – Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Masłowie              
  • Projekt „Dźwięki wokół nas” – Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Morawicy
  • Projekt „Poznajemy Układ Słoneczny, czyli wyprawa w Kosmos” – Szkoła Podstawowa im. gen. Władysława Sikorskiego w Woli Jachowej
  • Projekt „Bezpieczna droga do szkoły” – Zespół Szkół Publicznych w Szewnie

  4.  Opublikowano cztery przykłady dobrych praktyk.

 

Wnioski z realizacji projektów

  1. W trakcie realizacji projektu powstały ciekawe STEAM-owe projekty.
  2. Nauczyciele mocno zaangażowali się w przygotowanie scenariuszy STEAM-owych projektów, realizację projektów w swoich szkołach oraz przygotowanie uczniów do publicznej prezentacji.
  3. Zgromadzony został obszerny materiał w postaci scenariuszy STEAM-owych projektów, prezentacji i zdjęć.
  4. Nauczyciele wysoko ocenili szkolenia przygotowujące ich do realizacji w swoich szkołach STEAM-owych projektów:
  • Wszyscy nauczyciele stwierdzili, że informacje zdobyte podczas szkoleń są lub będą zdecydowanie przydatne podczas projektowania i realizacji projektów STEAM.
  • 88% nauczycieli stwierdziło, że materiały wykorzystywane i udostępnione podczas szkolenia będą bardzo przydatne podczas projektowania projektów STEAM, zaś dwóch nauczycieli wybrało odpowiedź „Raczej tak”.
  • 94% nauczycieli stwierdziło, że szkolenie zdecydowanie spełniło ich oczekiwania, zaś jeden nauczyciel wybrał odpowiedź „Raczej tak”.
  • 94% uczestników szkolenia ocenili najwyższą oceną, zaś jeden nauczyciel wystawił ocenę dobrą przygotowanie merytoryczne prowadzących oraz ich postawę.

Materiały

Raport ewaluacyjny STEAM-owa szkoła 2022-2023
Raport​_ewaluacyjny​_STEAMowa​_szkoła​_2022​_2023.pdf 2.48MB
{"register":{"columns":[]}}