STEAM-owa szkoła 2022/2023
Efekty realizacji projektu STEAM-owa szkoła 2022/2023
- Projekt ukończyło szesnastu nauczycieli z ośmiu szkół.
- Opracowanych zostało osiem scenariuszy STEAM-owych projektów.
- Pięć szkół zaprezentowało swoje projekty na konferencji podsumowującej:
- Projekt „W świecie motyli” – Szkoła Podstawowa nr 18 im. Z. Kruszelnickiego „Wilka” w Kielcach
- Projekt „Polimery wokół nas – udogodnienie, czy zagrożenie?” – Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Morawicy
- Projekt „Podróżuję cały rok i zwiedzam … latem” – Szkoła Podstawowa im. Kard. S. Wyszyńskiego w Pierzchnicy
- Projekt „Jak powstaje papier?” – Szkoła Podstawowa im. Józefa Piłsudskiego w Rykoszynie
- Projekt „Czy środowisko przyrodnicze Japonii ma wpływ na jej rozwój gospodarczy?” – Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego w Skarżysku-Kamiennej
4. Opublikowano siedem przykładów dobrych praktyk.
Efekty projektu STEAM-owe zajęcia w edukacji wczesnoszkolnej
- Projekt ukończyło dziesięciu nauczycieli z sześciu szkół.
- Opracowanych zostało sześć scenariuszy STEAM-owych zajęć.
- Wszystkie szkoły zaprezentowały swoje projekty na konferencji podsumowującej:
- Projekt „Woda do życia, woda do picia” – Szkoła Podstawowa nr 33 im. I. J. Paderewskiego w Kielcach
- Projekt „Jak zrobić chatkę z piernika?” – Szkoła Podstawowa im. 24 Lutego 1863 r. w Małogoszczu
- Projekt „Mission X” – Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Masłowie
- Projekt „Dźwięki wokół nas” – Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Morawicy
- Projekt „Poznajemy Układ Słoneczny, czyli wyprawa w Kosmos” – Szkoła Podstawowa im. gen. Władysława Sikorskiego w Woli Jachowej
- Projekt „Bezpieczna droga do szkoły” – Zespół Szkół Publicznych w Szewnie
4. Opublikowano cztery przykłady dobrych praktyk.
Wnioski z realizacji projektów
- W trakcie realizacji projektu powstały ciekawe STEAM-owe projekty.
- Nauczyciele mocno zaangażowali się w przygotowanie scenariuszy STEAM-owych projektów, realizację projektów w swoich szkołach oraz przygotowanie uczniów do publicznej prezentacji.
- Zgromadzony został obszerny materiał w postaci scenariuszy STEAM-owych projektów, prezentacji i zdjęć.
- Nauczyciele wysoko ocenili szkolenia przygotowujące ich do realizacji w swoich szkołach STEAM-owych projektów:
- Wszyscy nauczyciele stwierdzili, że informacje zdobyte podczas szkoleń są lub będą zdecydowanie przydatne podczas projektowania i realizacji projektów STEAM.
- 88% nauczycieli stwierdziło, że materiały wykorzystywane i udostępnione podczas szkolenia będą bardzo przydatne podczas projektowania projektów STEAM, zaś dwóch nauczycieli wybrało odpowiedź „Raczej tak”.
- 94% nauczycieli stwierdziło, że szkolenie zdecydowanie spełniło ich oczekiwania, zaś jeden nauczyciel wybrał odpowiedź „Raczej tak”.
- 94% uczestników szkolenia ocenili najwyższą oceną, zaś jeden nauczyciel wystawił ocenę dobrą przygotowanie merytoryczne prowadzących oraz ich postawę.
Materiały
Raport ewaluacyjny STEAM-owa szkoła 2022-2023Raport_ewaluacyjny_STEAMowa_szkoła_2022_2023.pdf 2.48MB