W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

STEAM-owa szkoła 2021/2022

Grafika Steamowa Szkoła 2023-2024

Efekty realizacji projektu STEAM-owa szkoła 2021/2022

  1. Projekt ukończyło dziewiętnastu nauczycieli z dziesięciu szkół.
  2. Opracowanych zostało jedenaście scenariuszy STEAM-owych projektów.
  3. Na konferencji podsumowującej STEAM-owe projekty realizowanej przez ŚCDN w Kielcach zostało zaprezentowanych jedenaście projektów z dziesięciu szkół:
  • Projekt „Odnawialne źródła energii” – Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Chęcinach
  • Projekt „Żywienie ma znaczenie, czyli tajemnicza podróż przez układ pokarmowy” – Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Morawicy
  • Projekt „Woda – początek i koniec” – Szkoła Podstawowa im. gen. bryg. Antoniego Hedy-Szarego w Radoszycach
  • Projekt „Układ oddechowy i jego funkcje” – Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Skorzeszycach
  • Projekt „Gra dydaktyczna: Podróże po Polsce” – Szkoła Podstawowa im. Antoniego Hedy ps. „Szary” w Kowali
  • Projekt „Wielofunkcyjna stacja meteorologiczna” – Katolicka Publiczna Szkoła Podstawowa im. św. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego w Ostrowcu Świętokrzyskim
  • Projekt „Dlaczego wulkany wybuchają i jakie są tego skutki?” – Akademicka Szkoła Podstawowa w Kielcach
  • Projekt „Jak materiał i ciężar łódki wpływa na jej prędkość?” – Akademicka Szkoła Podstawowa w Kielcach
  • Projekt „Healthy lifestyle” – Szkoła Podstawowa nr 12 im. Bohaterów Westerplatte w Kielcach
  • Projekt „Czy wystarczy nam wody?” – Szkoła Podstawowa im. ks. J. Popiełuszki w Krajnie
  • Projekt „EkoStyl” – Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku

 4.  Opublikowano dziesięć przykładów dobrych praktyk.

Wnioski z realizacji projektu

  1. W trakcie realizacji projektu powstały bardzo ciekawe STEAM-owe projekty.
  2. Większość nauczycieli mocno zaangażowała się w przygotowanie scenariuszy STEAM-owych projektów. realizację projektów w swoich szkołach oraz przygotowanie uczniów do publicznej prezentacji.
  3. Zgromadzony został obszerny materiał w postaci scenariuszy STEAM-owych projektów, prezentacji i zdjęć.
  4. Nauczyciele wysoko ocenili szkolenia przygotowujące ich do realizacji w swoich szkołach STEAM-owych projektów:
  • 85% nauczycieli stwierdziło, że informacje zdobyte podczas szkoleń będą zdecydowanie przydatne podczas projektowania i realizacji projektów STEAM, zaś pozostali wybrali odpowiedź „Raczej tak”;
  • 90% nauczycieli stwierdziło, że materiały wykorzystywane i udostępnione podczas szkolenia będą przydatne podczas projektowania projektów STEAM, zaś dwóch nauczycieli wybrało odpowiedź „Raczej tak”;
  • 70% nauczycieli stwierdziło, że szkolenie spełniło ich oczekiwania, zaś pozostali wybrali odpowiedź „Raczej tak”;
  • wszyscy uczestnicy szkolenia ocenili najwyższą oceną przygotowanie merytoryczne prowadzącej oraz jej postawę.

Materiały

Raport ewaluacyjny STEAM-owa szkoła 2021-22
Raport​_ewaluacyjny​_STEAMowa​_szkoła​_2021​_22.pdf 1.61MB
{"register":{"columns":[]}}