STEAM-owa szkoła 2021/2022
Efekty realizacji projektu STEAM-owa szkoła 2021/2022
- Projekt ukończyło dziewiętnastu nauczycieli z dziesięciu szkół.
- Opracowanych zostało jedenaście scenariuszy STEAM-owych projektów.
- Na konferencji podsumowującej STEAM-owe projekty realizowanej przez ŚCDN w Kielcach zostało zaprezentowanych jedenaście projektów z dziesięciu szkół:
- Projekt „Odnawialne źródła energii” – Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Chęcinach
- Projekt „Żywienie ma znaczenie, czyli tajemnicza podróż przez układ pokarmowy” – Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Morawicy
- Projekt „Woda – początek i koniec” – Szkoła Podstawowa im. gen. bryg. Antoniego Hedy-Szarego w Radoszycach
- Projekt „Układ oddechowy i jego funkcje” – Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Skorzeszycach
- Projekt „Gra dydaktyczna: Podróże po Polsce” – Szkoła Podstawowa im. Antoniego Hedy ps. „Szary” w Kowali
- Projekt „Wielofunkcyjna stacja meteorologiczna” – Katolicka Publiczna Szkoła Podstawowa im. św. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego w Ostrowcu Świętokrzyskim
- Projekt „Dlaczego wulkany wybuchają i jakie są tego skutki?” – Akademicka Szkoła Podstawowa w Kielcach
- Projekt „Jak materiał i ciężar łódki wpływa na jej prędkość?” – Akademicka Szkoła Podstawowa w Kielcach
- Projekt „Healthy lifestyle” – Szkoła Podstawowa nr 12 im. Bohaterów Westerplatte w Kielcach
- Projekt „Czy wystarczy nam wody?” – Szkoła Podstawowa im. ks. J. Popiełuszki w Krajnie
- Projekt „EkoStyl” – Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku
4. Opublikowano dziesięć przykładów dobrych praktyk.
Wnioski z realizacji projektu
- W trakcie realizacji projektu powstały bardzo ciekawe STEAM-owe projekty.
- Większość nauczycieli mocno zaangażowała się w przygotowanie scenariuszy STEAM-owych projektów. realizację projektów w swoich szkołach oraz przygotowanie uczniów do publicznej prezentacji.
- Zgromadzony został obszerny materiał w postaci scenariuszy STEAM-owych projektów, prezentacji i zdjęć.
- Nauczyciele wysoko ocenili szkolenia przygotowujące ich do realizacji w swoich szkołach STEAM-owych projektów:
- 85% nauczycieli stwierdziło, że informacje zdobyte podczas szkoleń będą zdecydowanie przydatne podczas projektowania i realizacji projektów STEAM, zaś pozostali wybrali odpowiedź „Raczej tak”;
- 90% nauczycieli stwierdziło, że materiały wykorzystywane i udostępnione podczas szkolenia będą przydatne podczas projektowania projektów STEAM, zaś dwóch nauczycieli wybrało odpowiedź „Raczej tak”;
- 70% nauczycieli stwierdziło, że szkolenie spełniło ich oczekiwania, zaś pozostali wybrali odpowiedź „Raczej tak”;
- wszyscy uczestnicy szkolenia ocenili najwyższą oceną przygotowanie merytoryczne prowadzącej oraz jej postawę.
Materiały
Raport ewaluacyjny STEAM-owa szkoła 2021-22Raport_ewaluacyjny_STEAMowa_szkoła_2021_22.pdf 1.61MB