Social media 2023
Raport omawia wyniki analizy mediów społecznościowych. Charakteryzuje użytkowników social mediów, których średnia miesięczna liczba w 2022 r. wyniosła już prawie 28 milionów.
Okazuje się, że wśród użytkowników social mediów więcej jest kobiet pochodzących ze wsi, z wyższym i średnim wykształceniem, w wieku 55−57 lat. Dominują takie serwisy społecznościowe, jak: Pinterest, Instagram, TikTok. Najmniej liczną grupę użytkowników stanowią młodzi ludzie w wieku 7−14 lat. Publikacja omawia również zasięg mediów społecznościowych, średni dzienny czas korzystania z platform społecznościowych, demografię serwisów. Autorzy raportu dokonują porównania platform social mediów. Stwierdzają, że największą liczbę użytkowników ma YouTube, następnie Facebook i Instagram. TikTok znalazł się na czwartym miejscu. Mężczyźni preferują Twitter, Linkedin, Twitch. Uczniowie szkół podstawowych, liceów i techników oraz studenci wybierają najczęściej Snapchat. Młodsi decydują się też na TikTok, Twitch, YouTube, Facebook.
Social media 2023, Gemius S.A., Polskie Badania Internetu, IAB Polska, 2023.
Materiały
Social media 2023Social_media_2023.pdf 8.97MB