W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Social media 2023

Raport omawia wyniki analizy mediów społecznościowych. Charakteryzuje użytkowników social mediów, których średnia miesięczna liczba w 2022 r. wyniosła już prawie 28 milionów.

Okazuje się, że wśród użytkowników social mediów więcej jest kobiet pochodzących ze wsi, z wyższym i średnim wykształceniem, w wieku 55−57 lat. Dominują takie serwisy społecznościowe, jak: Pinterest, Instagram, TikTok. Najmniej liczną grupę użytkowników stanowią młodzi ludzie w wieku 7−14 lat. Publikacja omawia również zasięg mediów społecznościowych, średni dzienny czas korzystania z platform społecznościowych, demografię serwisów. Autorzy raportu dokonują porównania platform social mediów. Stwierdzają, że największą liczbę użytkowników ma YouTube, następnie Facebook i Instagram. TikTok znalazł się na czwartym miejscu. Mężczyźni preferują Twitter, Linkedin, Twitch. Uczniowie szkół podstawowych, liceów i techników oraz studenci wybierają najczęściej Snapchat. Młodsi decydują się też na TikTok, Twitch, YouTube, Facebook.

Social media 2023, Gemius S.A., Polskie Badania Internetu, IAB Polska, 2023.

Materiały

Social media 2023
Social​_media​_2023.pdf 8.97MB
{"register":{"columns":[]}}