W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Smartfon w społeczności szkolnej

Publikacja jest wynikiem badań przeprowadzonych przez zespół Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych w ramach projektu „Smartfony w szkole. Ustalamy reguły gry”.

Celem przedsięwzięcia było opisanie stosunku uczniów i nauczycieli do korzystania ze smartfonów w szkole podstawowej oraz wypracowanie konkretnych rozwiązań regulujących użytkowanie telefonów w placówkach edukacyjnych. Uczniowie zwracali uwagę na dominującą w szkole wiedzę encyklopedyczną, rozbieżność między ich zainteresowaniami a tematyką zajęć, brak integracji treści. Młodzi ludzie wymieniali korzyści płynące z wykorzystania smartfonów – dostęp do pomocy naukowych oraz narzędzi umożliwiających uczenie się, różnorodność źródeł wiedzy. Autorki zauważają, że na wielu płaszczyznach technologie stają się niezbędnym elementem rozwiązującym problemy społeczne.

A. Koterwas, K. Kalinowska, Smartfon w społeczności szkolnej. Raport z badań „Smartfony w szkole - ustalmy reguły gry”, „Studia z Teorii Wychowania” 2023, t. 14, nr 1 (42), s. 181–195.

Materiały

https://sztw.chat.edu.pl/resources/html/article/details?id=236794&language=pl
{"register":{"columns":[]}}