W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Smartfon? Tak, ale z głową! Jak ustalać zasady bezpiecznego korzystania z technologii cyfrowych?

Raport powstał w celu wskazania zmian pokoleniowych oraz potencjalnych zagrożeń dla młodzieży wynikających z niekontrolowanej cyfryzacji.

Autorzy prezentują stan prawny wprowadzania technologii informacyjnych w szkołach w Polsce, w Europie i na świecie. Wskazują skutki, efekty uboczne, ryzyko i zagrożenia dla zdrowia, edukacji, społeczeństwa. Wymieniają, m.in.: problemy zdrowotne, osłabienie zdolności samokontroli, odczuwania empatii, umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji, zmniejszenie zaufania i sfery prywatności, trudności z koncentracją, degradację autorytetów. Stwierdzają, że nowe technologie stworzyły świat bogaty w wiedzę, ale osłabiający rozwój człowieka jako istoty społecznej. Korzystanie przez dzieci i młodzież z technologii cyfrowych, aplikacji, mediów społecznościowych wpłynęło na zmianę relacji społecznych młodych ludzi. W publikacji przedstawiono autorskie kryteria diagnozowania dzieci z cyberzaburzeniami oraz zestawienie instytucji zaangażowanych w działania na rzecz cyfryzacji oświaty w Polsce.

M. Spitzer, M. Jędrzejko, A.E. Taper i in., Smartfon? Tak, ale z głową! Jak ustalać zasady bezpiecznego korzystania z technologii cyfrowych?, Fundacja Projekt PL na zlecenie Instytutu Pokolenia, Warszawa 2023.

Materiały

Smartfon? Tak, ale z głową! Jak ustalać zasady bezpiecznego korzystania z technologii cyfrowych?
Smartfon​_Tak,​_ale​_z​_głową!​_Jak​_ustalać​_zasady​_bezpiecznego​_korzystania​_z​_technologii​_cyfrowych.pdf 4.80MB
{"register":{"columns":[]}}