W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Laboratoria Przyszłości z perspektywy szkoły

Raport prezentuje wyniki badania pilotażowego sprawdzającego realizację programu Laboratoria Przyszłości wprowadzonego w polskich szkołach podstawowych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech.

Przeanalizowano trzy główne obszary: dobór sprzętu, sposób jego wykorzystania, potrzeby i oczekiwania szkół. Do badania wykorzystano ankietę z pytaniami ilościowymi i jakościowymi skierowaną do 103 losowo wybranych podstawowych szkół publicznych w Polsce. Autorzy publikacji stwierdzają, m.in.: kwota dofinansowania była zależna od liczby uczniów w szkole, najczęściej szkoły wybierały sprzęt podstawowy oraz związany z robotyką, sprzęt audio-wideo, narzędzia. Na wybór sprzętu wpływ miały kompetencje kadry, wsparcie firm dostarczających sprzęt, krótki czas na podjęcie decyzji, dostępność sprzętu na rynku. Raport omawia wykorzystanie sprzętu przez badane szkoły. Jak czytamy: „Ostatnią ważną obserwacją z badania jest wartość, którą wniosły działania oddolne szkół, nauczycieli, firm i organizacji pozarządowych” – szkolenia, wymiana wiedzy i doświadczeń, media społecznościowe.

E. Machnacz, A. Wojsz, Z. Kowalczyk i in., Raport z badania pilotażowego. Laboratoria Przyszłości z perspektywy szkoły, Fundacja edTech Poland, Warszawa 2023.

Materiały

Raport z badania pilotażowego. Laboratoria Przyszłości z perspektywy szkoły
Raport​_z​_badania​_pilotażowego​_Laboratoria​_Przyszłości​_z​_perspektywy​_szkoły.pdf 3.64MB
{"register":{"columns":[]}}