W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Przeładowanie ucznia wiedzą. Teoria Obciążenia Poznawczego w pytaniach i odpowiedziach

Publikacja prezentuje stan wiedzy na 2022 r. na temat obciążenia poznawczego (kognitywnego) uczniów.

Autorka omawia możliwości wsparcia przez edukatorów procesu kształcenia – uczniów i nauczycieli – w celu zminimalizowania ryzyka przeładowania uczniów wiedzą. W kolejnych pytaniach i odpowiedziach wprowadza czytelnika w zagadnienia związane z pojemnością pamięci krótkotrwałej, Teorią Przeciążenia Poznawczego Johna Swellera. Wyjaśnia, co niepotrzebnie przeciąża pamięć roboczą i dlaczego pamięć długotrwała jest ważna.  Zwraca uwagę na techniki ułatwiające zapamiętywanie nowej lub skomplikowanej wiedzy (mnemotechniki). Podkreśla znaczenie zadbania o fundamenty pod nową wiedzę oraz określenie wiedzy posiadanej już przez uczniów.

A.M. Talaga, Przeładowanie ucznia wiedzą. Teoria Obciążenia Poznawczego w pytaniach i odpowiedziach. Raport edukacyjny 2022, Wydawnictwo Godmother Publishing 2023.

Materiały

Przeładowanie ucznia wiedzą. Teoria Obciążenia Poznawczego w pytaniach i odpowiedziach. Raport edukacyjny 2022
Przeładowanie​_ucznia​_wiedzą​_Teoria​_obciążenia​_poznawczego​_w​_pytaniach​_i​_odpowiedziach​_Raport​_edukacyjny​_2022.pdf 7.46MB
{"register":{"columns":[]}}