W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Przedszkolne pryzmaty. Rodzice, nauczyciele, dyrektorzy

Raport został przygotowany na podstawie badania przeprowadzonego przez pracownię badań i rozwiązań strategicznych Synergion na zlecenie wydawnictwa Nowa Era.

Publikacja powstała dzięki współpracy: KBF, Wrocławskiego Domu Literatury, Polskiej Izby Książki, Fundacji Powszechnego Czytania, Nowej Ery dla przedszkola, Fundacji Olgi Tokarczuk. Została objęta patronatem honorowym przez Bibliotekę Narodową. W badaniu z wykorzystaniem kwestionariusza wzięło udział 1,5 tys. respondentów – rodziców, nauczycieli, dyrektorów z całej Polski. Celem przeprowadzonego badania było pokazanie aktualnego obrazu zjawisk postrzeganych jako ważne i wciąż nowe dla systemu edukacji – nowych idei wychowawczych, nowych uwarunkowań społecznych, nowych technologii. Stwierdzono m.in., że dzieci powszechnie korzystają z nowych technologii, co budzi niepokój rodziców. Nauczyciele sięgają po nowe technologie świadomie i planowo, dbając o właściwy dobór treści. Autorzy raportu wskazują, że najbardziej niepokojącymi zjawiskami są: oznaki uzależnienia dzieci od smartfonów, niska samodzielność, słaby rozwój mowy. Konieczna okazuje się lepsza współpraca przedszkoli z rodzicami.

Przedszkolne pryzmaty. Rodzice, nauczyciele, dyrektorzy. Raport z badania. Edycja 2023, Synergion, Nowa Era, Warszawa 2023.

Materiały

Raport z badania
{"register":{"columns":[]}}