W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Polska szkoła i profil absolwenta (2024)

Celem przeprowadzonego badania było uzyskanie opinii uczniów, rodziców i nauczycieli na temat polskiej szkoły.

W badaniu wzięło udział 588 osób – 259 rodziców, 301 nauczycieli oraz 39 uczniów. Raport prezentuje wyniki ogólne, opinie rodziców, nauczycieli oraz uczniów. Wszyscy respondenci uznali, że szkoła nie przygotowuje dobrze do funkcjonowania we wciąż zmieniającym się świecie, do uczenia się przez całe życie, do bycia odpowiedzialnym obywatelem. Głównych przyczyn takiej sytuacji respondenci upatrują w przeładowaniu podstawy programowej, ale też w brakach w zakresie kształtowania umiejętności potrzebnych w rzeczywistości XXI w. Jednym z wymienianych elementów negatywnie wpływającym na rozwój polskiej edukacji jest niskie wynagrodzenia nauczycieli. Ustalono, że nauczyciele oczekują większej elastyczności w odniesieniu do stosowanych metod pracy na lekcji, autonomii.

Krzysztof Figlarz, Polska szkoła i profil absolwenta. Omówienie wyników sondy SOS dla Edukacji, Sieć Organizacji Społecznych dla Edukacji, 2024.

Materiały

Polska szkoła i profil absolwenta. Omówienie wyników sondy SOS dla Edukacji
Polska​_szkoła​_i​_profil​_absolwenta​_Omówienie​_wyników​_sondy​_SOS​_dla​_Edukacji.pdf 0.76MB