W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Neuroróżnorodność na polskich uczelniach. Doświadczenia osób studiujących: w spektrum autyzmu, z ADHD i z dysleksją (2024)

Obszerny raport powstał na podstawie największego jak dotąd badania sytuacji studentów neurotypowych. Temat neuroróżnorodności podjęli specjaliści z siedmiu polskich uczelni.

Autorzy stwierdzają m.in., że studenci neurotypowi są narażeni na wiele trudności mających wpływ na ich wyniki w nauce, często czują się osamotnieni, obawiają się ujawnienia diagnozy na temat swojego zdrowia, doświadczają depresji, potrzebują wsparcia i kontaktów z innymi studentami z podobną diagnozą. W sformułowanych rekomendacjach możemy przeczytać o działaniach, które z pewnością mogą okazać się cenne również dla wcześniejszych etapów edukacyjnych – szkolenie nauczycieli na temat metodyki pracy z grupą zróżnicowaną, zapewnienie dostępu do nagrań zajęć, zapewnienie elastyczności w zakresie zaliczania zajęć z zachowaniem efektów kształcenia.

E. Pisula, M. Płatos, A. Banasiak i in., Neuroróżnorodność na polskich uczelniach. Doświadczenia osób studiujących: w spektrum autyzmu, z ADHD i z dysleksją, Kraków 2024.

Materiały

Neuroróżnorodność na polskich uczelniach. Doświadczenia osób studiujących: w spektrum autyzmu, z ADHD i z dysleksją
Neuroróżnorodność​_na​_polskich​_uczelniach​_Doświadczenia​_osób​_studiujących​_w​_spektrum​_autyzmu,​_z​_ADHD​_i​_z​_dysleksją.pdf 16.85MB
{"register":{"columns":[]}}