Multimedia i programy interaktywne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi
Raport przygotowano w oparciu o badania przeprowadzone w latach 2020−2022. Zebrano opinie 550 specjalistów pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi.
Publikacja obejmuje trzy części – wpływ multimediów i programów interaktywnych na prowadzenie terapii, modelowe metody nauczania z wykorzystaniem technologii oraz multimedia i programy interaktywne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. Stwierdzono m.in., że większość polskich nauczycieli i terapeutów potrafi korzystać z nowoczesnych technologii w sposób odpowiedzialny, traktując dostępne programy jako źródło potrzebnych materiałów czy ćwiczeń, łącząc je z tradycyjnymi pomocami. W podsumowaniu raportu czytamy: „Wśród najbardziej cenionych serii dominują mTalent, Eduterapeutica, Porusz Umysł oraz EduSensus”.
M. Cackowska i in., Multimedia i programy interaktywne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. Raport z badań 2020−2022, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2023.
Materiały
Multimedia i programy interaktywne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. Raport z badań 2020−2022Multimedia_i_programy_interaktywne_w_pracy_z_dziećmi_ze_specjalnymi_potrzebami_edukacyjnymi_i_rozwojowymi_Raport_z_badań_2020−2022.pdf 6.43MB