W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Multimedia i programy interaktywne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi

Raport przygotowano w oparciu o badania przeprowadzone w latach 2020−2022. Zebrano opinie 550 specjalistów pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi.

Publikacja obejmuje trzy części – wpływ multimediów i programów interaktywnych na prowadzenie terapii, modelowe metody nauczania z wykorzystaniem technologii oraz multimedia i programy interaktywne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. Stwierdzono m.in., że większość polskich nauczycieli i terapeutów potrafi korzystać z nowoczesnych technologii w sposób odpowiedzialny, traktując dostępne programy jako źródło potrzebnych materiałów czy ćwiczeń, łącząc je z tradycyjnymi pomocami. W podsumowaniu raportu czytamy: „Wśród najbardziej cenionych serii dominują mTalent, Eduterapeutica, Porusz Umysł oraz EduSensus”.

M. Cackowska i in., Multimedia i programy interaktywne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. Raport z badań 2020−2022, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2023.

Materiały

Multimedia i programy interaktywne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi. Raport z badań 2020−2022
Multimedia​_i​_programy​_interaktywne​_w​_pracy​_z​_dziećmi​_ze​_specjalnymi​_potrzebami​_edukacyjnymi​_i​_rozwojowymi​_Raport​_z​_badań​_2020−2022.pdf 6.43MB
{"register":{"columns":[]}}