W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Jakie korzyści przynosi jazda na rowerze?

W Szkole Podstawowej im. 4 Pułku Piechoty Legionów AK w Kostomłotach Drugich uczniowie klas siódmych zrealizowali ciekawy STEAM-owy projekt, w którym zachęcali do aktywnego trybu życia.

Tablica informacyjna o projekcie

Cele projektu

  • Uświadomienie uczniom, że zdrowy tryb życia przynosi mnóstwo korzyści zdrowotnych oraz oszczędności finansowe.
  • Rozwijanie kompetencji w zakresie matematyki, nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii i sztuki.
  • Rozwijanie kompetencji niezbędnych do pracy w zespole.
  • Zachęcenie uczniów do aktywności fizycznej.

Dla kogo?

Projekt był realizowany przez uczniów z klas siódmych.

Sposób realizacji

Uczniowie podzieleni na zespoły zadaniowe (od grudnia 2022 r. do marca 2023 r.), szukali odpowiedzi na zadane pytanie – Jakie korzyści przynosi jazda na rowerze?

Młodzież znalazła odpowiedź na to pytanie w wielu dziedzinach życia. Mowa była o korzyściach zdrowotnych, finansowych i przyrodniczych. Uczniowie obliczali i porównywali koszty poruszania się rowerem/samochodem. Analizowali wpływ wyboru środka transportu na ochronę środowiska. Pozyskane informacje dziewczynki przedstawiły w formie prezentacji multimedialnej oraz plakatu. Część zespołu przeprowadziła badanie dotyczące jazdy na rowerze uczniów szkoły w Kostomłotach Drugich. Wyniki ankiety zostały przedstawione szkolnej społeczności podczas prezentowania efektów działań. Chłopcy zbudowali urządzenie na bazie roweru, które energię mechaniczną przetwarza na prąd elektryczny. Hasłem przewodnim projektu było nie wyrzucaj – wykorzystaj, dlatego budowali prototyp ze starego roweru, niepotrzebnych elementów obwodu: przewodów, starego alternatora, żarówek, prądnicy.

Młodzież wykorzystywała zasoby sieciowe do poszukiwania informacji. Uczniowie poznali pojęcia napięcia i natężenia prądu oraz budowę obwodu elektrycznego. Zapoznali się z różnymi metodami łączenia odbiorników. Młodzież korzystała z aplikacji multimedialnych do przeliczenia drogi pokonanej rowerem, mierzenia prędkości oraz miernika uniwersalnego do mierzenia napięcia i natężenia wytworzonego prądu.

Po zakończeniu testowania budowanego prototypu dzieci przygotowywały się do szkolnej prezentacji projektu. Wybrali wspólnie sposób prezentacji. Nastąpił podział ról oraz próby przed publicznym wystąpieniem.

21 marca 2023 r. uczniowie zaprezentowali efekty swojej pracy podczas szkolnych obchodów Dnia Wiosny.

Więcej szczegółów znajduje się w Karcie informacyjnej.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}