W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Jak sobie zasiejesz, tak sobie zjesz

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 19 im. Ireny Sendlerowej w Kielcach zrealizowali STEAM-owy projekt, w którym zwrócili uwagę na zdrowe odżywianie.

Uprawa roślin w różnych warunkach glebowych

Cele projektu

Głównym celem projektu było zwiększenie motywacji uczniów do nauki chemii, fizyki, matematyki i biologii oraz rozbudzenie aktywności twórczej i kreatywności. Uczniowie podczas realizacji projektu rozwijali umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki poprzez prowadzenie eksperymentu, doświadczenia i obserwacje. Istotne było wzbudzenie świadomości wśród uczniów, jak różne substancje i związki chemiczne wpływają na organizm ludzki i zdrowie człowieka oraz podniesienie efektów i jakości kształcenia. Uczniowie mieli uzyskać informacje w zakresie tematyki zdrowego odżywiania, jak dbać o swój organizm oraz zapoznać się z piramidą zdrowego odżywiania i stylu życia. Dzięki realizacji projektu mieli dowiedzieć się o chemicznych, fizycznych, biologicznych oraz matematycznych metodach służących do badania właściwości roślin, a z efektami końcowymi podzielić się z innymi uczniami.

Dla kogo?

Projekt był realizowany przez grupę pięciu uczniów.

Sposób realizacji

Uczniowie zapoznali się z tematyką projektu, ustalili cele i efekty końcowe oraz plan jego realizacji. Następnie przydzielili między sobą poszczególne zadania. Pozyskali informacje na temat budowy i warunków hodowli ogórków. W kolejnym etapie uczniowie przygotowali i zgromadzili materiały potrzebne do hodowli ogórków: samodzielnie wykonali donice, zakupili nasiona, glebę, nawóz naturalny i mineralny. Przygotowali tabliczki informacyjne w czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim oraz stelaże do podtrzymywania roślin pnących.

Podczas realizacji projektu obserwowali wzrost roślin oraz pielęgnowali je. Prowadzili dziennik obserwacji wzrostu i pielęgnacji roślin, w którym notowali wysokość roślin, temperaturę i wilgotność otoczenia. Zbadali próbki gleb, na których wzrastały rośliny, w tym celu przeprowadzili następujące badania chemiczne i fizyczne: pH i odczyn za pomocą przenośnego laboratorium Labdisc BioChem oraz uniwersalnego papierka wskaźnikowego, zasolenie, zawartość chlorków i azotu, wilgotność, barwy gleb.

Zebrane wyniki badań i pomiarów przedstawili w formie prezentacji na forum szkoły. Jako efekt końcowy projektu uczniowie przygotowali i opracowali własnoręcznie Szkolną Książkę Kucharską, zawierającą ciekawe przepisy na bazie ogórków w czterech językach: polskim,  angielskim, ukraińskim i niemieckim, która została złożona w bibliotece szkolnej.

Więcej szczegółów znajduje się w Karcie informacyjnej.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}