W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Inspiracje. Pismo Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach

W bieżącym wydaniu „Inspiracji” podjęliśmy temat kompetencji przyszłości, tzw. kompetencji 4.0 i współistniejących z nimi, ale skoncentrowanych na innym obszarze kompetencji 5.0.

Baner Inspiracje Nr 1 2024

Digitalizacja, czyli ogromny skok technologiczny czy personalizacja, czyli połączenie współistnienia ludzi i maszyn, w tym kontekst sztucznej inteligencji, to wiodące zagadnienia istotne dla dynamicznie rozwijającego się przemysłu. Proponujemy wspólne poszukiwanie rozwiązań pomagających przygotować uczniów do życia w świecie kruchym, niespokojnym, nieliniowym i niezrozumiałym.

 

W wydaniu

EDUKACJA DLA PRZYSZŁOŚCI

Małgorzata Łakomiec, Kompetencje przyszłości

Szymon Baumel, Kompetencje przyszłości a system edukacji

RAPORTY EDUKACYJNE

Maria Kinga Orlicz, Kompetencje przyszłości w badaniach, wnioskach i rekomendacjach z wybranych raportów 2023 roku

INTELIGENCJA POZNAWCZA

Izabela Juszkiewicz, Polowanie na talent

Ewa Babicka, Katarzyna Dziadko, Program Explory – sprawdzony sposób na wsparcie zdolnej młodzieży

INTELIGENCJA EMOCJONALNA

Agnieszka Salwa, (Auto)refleksja nad inteligencją emocjonalną

Marzanna Kostecka-Biskupska, Sekrety samoświadomości

Iwona Gralec, Jak działa mózg, czyli o rozwijaniu inteligencji emocjonalnej

Karolina Grzela, Odporność emocjonalna dzieci i młodzieży jako kompetencja przyszłości

Iwona Gralec, Uważność, a efektywna współpraca w grupie

Joanna Dziadoń, Cyfrowe media a rozwój społeczno-emocjonalny dzieci i młodzieży

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Izabela Kaleta, Scena sukcesu – teatr w szkole

KRYTYCZNE I KREATYWNE MYŚLENIE

Mariola Kosztołowicz, Myślenie krytyczne kompetencja przyszłości

Małgorzata Grzegorczyk, Innowacje w przemyśle 4.0 potrzebują eksperymentowania już w szkole

Renata Pela, Uczniowie muszą myśleć krytycznie

Ewa Kwiecień, Mapy widocznego myślenia – skuteczne narzędzie wspierające procesy poznawcze

Katarzyna Pluta, Od fikcji do prawdy, czyli o rozwijaniu myślenia krytycznego u dzieci w wieku przedszkolnym

Mariola Kosztołowicz, Rozwijanie myślenia krytycznego na lekcjach matematyki

Anna Wójcik, Kompetencje 4.0 w nauczaniu matematyki w szkole ponadpodstawowej

Martyna Głębocka, W walce z fake newsami

KOMPETENCJE LINGWISTYCZNE

Maria Kinga Orlicz, Znieczuleni na słowo

Izabela Krzak-Borkowska, Twarzą w twarz z wyzwaniami

Justyna Kopycińska, Kompetencje 4.0 na lekcjach języka obcego – realny wkład we wszechstronny rozwój ucznia

KOMPETENCJE CYFROWE

Tomasz Sokołowski, Kompetencje cyfrowe

Anna Trawka, Izabela Krzak-Borkowska, Ewa Witczyńska, Bliskie spotkania w wirtualnej

rzeczywistości

EDUKACJA ZAWODOWA

Donata Golis, Związek między edukacją zawodową a kompetencjami 4.0

FELIETON

Radosław Lachowski, A gdyby kompetencje z przeszłości pojawiły się w przyszłości?

POLECAMY

Maria Kinga Orlicz, Czytelnicze inspiracje

Materiały

Inspiracje 2024​_nr​_1 (127)
Inspiracje​_2024​_nr​_1​_(127).pdf 2.54MB
{"register":{"columns":[]}}