W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Funkcjonowanie szkolnych systemów oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania uczniów w województwie świętokrzyskim

Raport obejmuje wyniki kontroli w zakresie tworzenia i wdrażania wewnątrzszkolnych systemów oceniania uczniów – zasad oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania uczniów, realizacji i dokumentowania oceniania uczniów, nadzoru pedagogicznego kuratora oświaty oraz dyrektorów szkół nad ocenianiem uczniów.

Głównym celem kontroli było ustalenie, czy w wybranych szkołach województwa świętokrzyskiego prawidłowo realizowane jest wewnątrzszkolne ocenianie uczniów, czyli zgodność z prawem wewnątrzszkolnych zasad oceniania oraz zastosowanie ich w praktyce szkolnej. Kontrola dotyczyła ośmiu publicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych z terenu województwa świętokrzyskiego. Jak czytamy: „Systemy oceniania wdrożone w tych szkołach najczęściej nie były w pełni zgodne z wymogami określonymi w przepisach oświatowych, a ustalanie ocen nie gwarantowało realizacji celu tego procesu, tj. dostarczania uczniom informacji o postępach w nauce, motywowania do dalszego wysiłku i doskonalenia działań edukacyjnych”.

Funkcjonowanie szkolnych systemów oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania uczniów w województwie świętokrzyskim, Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Kielcach, Warszawa 2023.

Materiały

Funkcjonowanie szkolnych systemów oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania uczniów w województwie świętokrzyskim
Funkcjonowanie​_szkolnych​_systemów​_oceniania​_osiągnięć​_edukacyjnych​_i​_zachowania​_uczniów​_w​_województwie​_świętokrzyskim.pdf 2.70MB
{"register":{"columns":[]}}