Funkcjonowanie szkolnych systemów oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania uczniów w województwie świętokrzyskim
Raport obejmuje wyniki kontroli w zakresie tworzenia i wdrażania wewnątrzszkolnych systemów oceniania uczniów – zasad oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania uczniów, realizacji i dokumentowania oceniania uczniów, nadzoru pedagogicznego kuratora oświaty oraz dyrektorów szkół nad ocenianiem uczniów.
Głównym celem kontroli było ustalenie, czy w wybranych szkołach województwa świętokrzyskiego prawidłowo realizowane jest wewnątrzszkolne ocenianie uczniów, czyli zgodność z prawem wewnątrzszkolnych zasad oceniania oraz zastosowanie ich w praktyce szkolnej. Kontrola dotyczyła ośmiu publicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych z terenu województwa świętokrzyskiego. Jak czytamy: „Systemy oceniania wdrożone w tych szkołach najczęściej nie były w pełni zgodne z wymogami określonymi w przepisach oświatowych, a ustalanie ocen nie gwarantowało realizacji celu tego procesu, tj. dostarczania uczniom informacji o postępach w nauce, motywowania do dalszego wysiłku i doskonalenia działań edukacyjnych”.
Funkcjonowanie szkolnych systemów oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania uczniów w województwie świętokrzyskim, Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Kielcach, Warszawa 2023.
Materiały
Funkcjonowanie szkolnych systemów oceniania osiągnięć edukacyjnych i zachowania uczniów w województwie świętokrzyskimFunkcjonowanie_szkolnych_systemów_oceniania_osiągnięć_edukacyjnych_i_zachowania_uczniów_w_województwie_świętokrzyskim.pdf 2.70MB