W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Czy środowisko przyrodnicze Japonii ma wpływ na jej rozwój gospodarczy?

Bardzo ciekawy STEAM-owy projekt zrealizowali uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. Orła Białego w Zespole Placówek Oświatowych w Skarżysku-Kamiennej.

Makieta przedstawiająca elementy krajobrazu Japonii

Cele projektu

  • Zwiększenie motywacji uczniów do uczenia się geografii, fizyki i matematyki.
  • Rozbudzanie aktywności twórczej i kreatywności uczniów.
  • Nabywanie wiedzy i umiejętności z zakresu nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki poprzez działanie, doświadczanie i dedukcję dla osiągnięcia celu
  • i rozwiązania problemu w realizowanym projekcie międzyprzedmiotowym.
  • Rozwijanie kompetencji miękkich niezbędnych do planowania własnej pracy, pracy
  • w grupie oraz efektywnej komunikacji.
  • Podkreślenie roli sztuki w projektach związanych z inżynierią, technologią i matematyką.
  • Podniesienie efektów oraz jakości kształcenia.

Dla kogo?

Projekt był realizowany przez uczniów klasy ósmej.

Sposób realizacji

Kolejne etapy realizacji projektu:

  • Zapoznanie uczniów z tematem projektu i jego celami.
  • Generowanie pomysłów na realizację projektu i wybór najlepszych pomysłów.
  • Opracowanie harmonogramu realizacji projektu.
  • Wyszukiwanie w zasobach sieci informacji o Japonii. 
  • Przygotowanie prezentacji multimedialnych, broszur/folderów, quizu na temat środowiska przyrodniczego Japonii.
  • Wykonywanie przeliczeń za pomocą programu do przeliczania skali.
  • Wykonywanie szkicu makiety w odpowiedniej skali z uwzględnieniem wysp, budynków, mostów, wulkanów.
  • Wykonywanie doświadczeń według instrukcji – wybuch wulkanu, trzęsienie ziemi.
  • Wykorzystanie aplikacji Google Earth i Google Maps do zapoznania się ze środowiskiem przyrodniczym Japonii.
  • Obliczenia matematyczne związane z przeliczaniem skali w celu przygotowania makiety, budowli
  • Wykonanie przestrzennych modeli do przygotowania makiety.
  • Wykonanie przestrzennej makiety przedstawiającej środowisko przyrodnicze Japonii.
  • Przygotowywanie się do publicznej prezentacji.
  • Prezentacja efektów realizacji projektu dla szkolnej społeczności, podczas spotkania Klubu Kreatywnego Nauczyciela oraz podczas konferencji zorganizowanej przez ŚCDN.

Więcej szczegółów znajduje się w Karcie informacyjnej.

{"register":{"columns":[]}}