Czy środowisko przyrodnicze Japonii ma wpływ na jej rozwój gospodarczy?
Bardzo ciekawy STEAM-owy projekt zrealizowali uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. Orła Białego w Zespole Placówek Oświatowych w Skarżysku-Kamiennej.
Cele projektu
- Zwiększenie motywacji uczniów do uczenia się geografii, fizyki i matematyki.
- Rozbudzanie aktywności twórczej i kreatywności uczniów.
- Nabywanie wiedzy i umiejętności z zakresu nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki poprzez działanie, doświadczanie i dedukcję dla osiągnięcia celu
- i rozwiązania problemu w realizowanym projekcie międzyprzedmiotowym.
- Rozwijanie kompetencji miękkich niezbędnych do planowania własnej pracy, pracy
- w grupie oraz efektywnej komunikacji.
- Podkreślenie roli sztuki w projektach związanych z inżynierią, technologią i matematyką.
- Podniesienie efektów oraz jakości kształcenia.
Dla kogo?
Projekt był realizowany przez uczniów klasy ósmej.
Sposób realizacji
Kolejne etapy realizacji projektu:
- Zapoznanie uczniów z tematem projektu i jego celami.
- Generowanie pomysłów na realizację projektu i wybór najlepszych pomysłów.
- Opracowanie harmonogramu realizacji projektu.
- Wyszukiwanie w zasobach sieci informacji o Japonii.
- Przygotowanie prezentacji multimedialnych, broszur/folderów, quizu na temat środowiska przyrodniczego Japonii.
- Wykonywanie przeliczeń za pomocą programu do przeliczania skali.
- Wykonywanie szkicu makiety w odpowiedniej skali z uwzględnieniem wysp, budynków, mostów, wulkanów.
- Wykonywanie doświadczeń według instrukcji – wybuch wulkanu, trzęsienie ziemi.
- Wykorzystanie aplikacji Google Earth i Google Maps do zapoznania się ze środowiskiem przyrodniczym Japonii.
- Obliczenia matematyczne związane z przeliczaniem skali w celu przygotowania makiety, budowli
- Wykonanie przestrzennych modeli do przygotowania makiety.
- Wykonanie przestrzennej makiety przedstawiającej środowisko przyrodnicze Japonii.
- Przygotowywanie się do publicznej prezentacji.
- Prezentacja efektów realizacji projektu dla szkolnej społeczności, podczas spotkania Klubu Kreatywnego Nauczyciela oraz podczas konferencji zorganizowanej przez ŚCDN.
Więcej szczegółów znajduje się w Karcie informacyjnej.