2023 Gen Z & millenial survey
Raport przygotowano na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych w 44 krajach na całym świecie, w tym także w Polsce. Wzięło w nich udział 22 856 osób, z czego nieco ponad sześćdziesiąt procent reprezentowało generację Z (urodzonych w latach 1995–2004), a pozostałe niemal czterdzieści procent pokolenie Y (urodzonych w latach 1983–1994).
Młodzi przede wszystkim zwracają uwagę na rosnące koszty życia. Połowa osób urodzonych po 1983 r. deklaruje już odczuwanie skutków wypalenia zawodowego, ale jednocześnie szuka dodatkowego źródła dochodu. Młodzi nie chcą rozmawiać z pracodawcą na temat swojego zdrowia psychicznego. Jak czytamy: „26 proc. »zetek« i co trzeci millenials uznał umiejętność równoważenia priorytetów zawodowych i życiowych za cechę, którą najbardziej podziwia u rówieśników”. Raport został opracowany w języku angielskim. Informację w języku polskim przygotował John Guziak i Joanna Świerzyńska.
2023 Gen Z & millenial survey, Deloitte, 2023.
Materiały
2023 Gen Z & millenial survey2023_Gen_Z_&_millenial_survey.pdf 2.86MB