Wydział Inwestycji, Infrastruktury i Transportu
Adres
ul. Iłżecka 37,
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
Naczelnik Wydziału – Tomasz Mroczek
pokój 207, tel. (41) 247-64-66
Referat Zamówień Publicznych
pokój 204
tel. (41) 247-68-66
Robert Zajączkowski
Mariusz Kasprzyk
Referat Inwestycji i Rozowju Powiatu
pokój 316
tel. (41) 247-61-36
Kierownik Referatu – Iwona Gałka
Bożena Mazur
pokój 208
tel. (41) 247-64-64
Rafał Borowiecki
Marta Frączek
Referat Zarządzania Drogami
Kierownik Referatu – Romuald Wójcik
pokój 213A
tel. (41) 247-52-71
pokój 214
tel. (41) 247-64-60
Dorota Pietrzykowska
pokój 205
tel. (41) 247-60-82
Mirosław Wojsławski
pokój 206
tel. (41) 247-60-72
Marta Nadulska
Klaudia Zdonek
Stanowisko ds. Zarządzania Ruchem na Drogach
pokój 205
tel. (41) 247-60-82
Dariusz Soliński
Referat Transportu
pokój 215
tel. (41) 247-66-15
Kierownik Referatu - Andrzej Śląszkiewicz
Sylwia Michalczyk
Do podstawowych zadań wydziału należy w szczególności:
- Przygotowywanie wieloletnich i jednorocznych planów inwestycyjnych oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji.
- Uzyskiwanie niezbędnych decyzji na etapie przygotowawczym projektowanych zadań.
- Zlecanie opracowania: koncepcji, dokumentacji projektowych, studiów wykonalności, raportów oddziaływania na środowisko oraz innych niezbędnych opracowań.
- Opracowywanie specyfikacji oraz kosztorysów inwestorskich do postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
- Uzyskiwanie zgody na dysponowanie nieruchomością do celów budowlanych.
- Przygotowywanie wniosków i dokumentów do uzyskania pozwolenia na budowę.
- Nadzór nad prowadzonymi inwestycjami.
- Przygotowywanie dokumentów po zakończeniu inwestycji do przejęcia na majątek trwały.
- Przygotowywanie, organizacja postępowań na roboty budowlane, dostawy, usługi o wartości powyżej 130 000,00 zł finansowane ze środków publicznych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
- Przygotowywanie dokumentacji przetargowej w oparciu o materiały opracowane przez poszczególne wydziały, w szczególności: dokumentację projektową, kosztorys inwestorski, ogólne warunki umowy lub wzór umowy oraz kryteria, które będą decydować o wyborze oferty.
- Prowadzenie postępowań dla zamówień wyłączonych z obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Ogłaszanie o przetargu, przyjmowanie ofert i uczestniczenie w pracach komisji przetargowej oraz ogłaszanie o wyniku przetargu.
- Prowadzenie rejestrów zamówień publicznych do 130 000,00 zł.
- Prowadzenie rejestru zamówień publicznych powyżej 130 000,00 zł oraz zbioru przepisów.
- Obsługa techniczno – administracyjna prac komisji przetargowej oraz postępowań o zamówienia publiczne w tym procedur odwoławczych po przeprowadzonych postępowaniach o udzielenie zamówienia.
- Przekazywanie do wydziałów starostwa zlecających przetargi i postępowania o zamówienie publiczne niezbędnych dokumentów potrzebnych do zawarcia umowy z wykonawcą wyłonionym w drodze przetargu lub postępowaniu o zamówienie publiczne.
- Publikacja ogłoszeń o zamówieniach i wynikach postępowań o udzielenie zamówienia
w Biuletynie Zamówień Publicznych, Biuletynie Komisji Europejskiej, Portalu Zamówień Publicznych, prasie lokalnej oraz Internecie. - Przygotowywanie informacji i sprawozdań rocznych do Urzędu Zamówień Publicznych
z przeprowadzonych postępowań. - Aktualizacja strony internetowej starostwa w zakresie zamówień publicznych i przetargów.
- Opracowywanie regulaminu zamówień publicznych.
- Przechowywanie dokumentacji dotyczącej zamówień publicznych i przetargów.
- Współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami , organizacjami w sprawach związanych
z zamówieniami publicznymi. - Przeprowadzenie zleconych przez Wydział Rolnictwa, Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami postępowań o zbycie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub własność powiatu ostrowieckiego, w tym:
- przygotowanie regulaminu pracy komisji, każdorazowo dla poszczególnych postępowań oddzielnie
- przygotowanie druków powołania Komisji Przetargowej i przedstawienie ich do akceptacji Staroście,
- uczestnictwo w pracach komisji w trakcie przetargu i na dalszym etapie poprzez zawiadomienie członków komisji przetargowej o miejscu i terminie postępowania, przygotowania niezbędnej dokumentacji, przeprowadzenie przetargu, zawiadomienie oferentów o wyborze najkorzystniejszej oferty, przygotowanie protokołu z postępowania, który jest podstawą do zawarcia aktu notarialnego.
- Przygotowywanie projektów zgłaszanych do dofinansowania z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, Norweskiego Mechanizmu Finansowego i innych programów zagranicznych.
- Nadzór nad realizacją programów operacyjnych ze Strategii Zrównoważonego Rozwoju Powiatu.
- Przygotowywanie projektów wieloletnich programów rozwoju powiatu oraz monitorowanie ich wdrażania.
- Planowanie strategiczne oraz formułowanie priorytetów do realizacji w ramach wojewódzkich i krajowych planów rozwoju i programów operacyjnych.
- Współudział w opracowaniu: Narodowego Planu Rozwoju, Wojewódzkiego Programu Operacyjnego oraz Programów Sektorowych do Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności na lata 2014 – 2020 i następnych okresach budżetowych UE.
- Współpraca z samorządami krajowymi, organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami gospodarczymi przy realizacji wspólnych projektów z dofinansowaniem UE.
- Koordynowanie czynności komórek organizacyjnych starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu na etapie realizacji projektu w zakresie prowadzenia monitoringu i sprawozdawczości realizowanych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, udzielanie niezbędnych informacji dotyczących sposobów, zasad i form prowadzenia kontroli, monitoringu oraz sprawozdawczości realizowanych projektów.
- Utrzymywanie kontaktów z instytucjami właściwymi dla projektów powiatu współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w sprawach informacji, kontroli, monitorowania i sprawozdawczości.
- Przygotowywanie i aktualizowanie informacji zamieszczanych na stronie internetowej powiatu, dotyczącej projektów powiatu współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych środków zewnętrznych.
- Przygotowywanie i aktualizowanie informacji zamieszczanych na stronie internetowej powiatu, dotyczących zadań współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych środków zewnętrznych dla instytucji otoczenia biznesu.
- Opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej.
- Opracowywanie projektów planów finansowania budowy, utrzymywania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych.
- Utrzymywanie nawierzchni dróg i chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczenia ruchu i innych urządzeń związanych z drogą.
- Realizacja zadań z zakresu inżynierii ruchu.
- Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego podmiotom gospodarczym i osobom fizycznym w celu umożliwienia wykonania robót związanych z budową lub remontem zjazdów z dróg powiatowych, przyłączy wody, gazu, energii elektrycznej, kanalizacji sanitarnej, sieci telefonicznej, sieci ciepłowniczej.
- Naliczanie opłat i kar pieniężnych w przedmiocie zajęcia pasa drogowego.
- Wydawanie zezwoleń na przejazdy po drogach pojazdów ponadnormatywnych o masie całkowitej, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach.
- Prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych.
- Przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych.
- Wykonywanie i nadzór robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających.
- Wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób i mienia.
- Dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego.
- Pielęgnacja zieleni w pasie drogowym, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów.
- Prowadzenie gospodarki terenami znajdującymi się w pasach dróg powiatowych, wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia działalności gospodarczej przez podmioty gospodarcze:
- wydawanie zezwoleń na umieszczanie reklam,
- naliczanie opłat i kar za ww. zezwolenia.
- Przygotowywanie projektów uchwał w sprawach o zaliczenie do kategorii dróg powiatowych i projektów uchwał w sprawach o ustalenie przebiegu dróg powiatowych na terenie powiatu ostrowieckiego.
- Przygotowywanie i wnoszenie na posiedzenia zarządu powiatu opinii w zakresie ustalania przebiegu dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych, należących zgodnie z ustawą o drogach publicznych do innych zarządców dróg.
- Opiniowanie gminnych studiów rozwoju gospodarczego w szczególności układu komunikacyjnego i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz uzgadnianie planów miejscowych.
- Opiniowanie i uzgadnianie projektów technicznych w Zespole Uzgadniania Dokumentacji.
- Opiniowanie wniosków o udzielenie wskazań lokalizacyjnych i wniosków o pozwolenie na budowę.
- Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem zgody na wycinkę drzew i krzewów w pasach drogowych, składanie wniosków do poszczególnych gmin o wydanie decyzji na usunięcie drzew, przeprowadzanie uproszczonej procedury na usuwanie drzew w przypadku sytuacji bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (drzewa wywrócone, nadłamane).
- Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem ruchem na drogach powiatowych i gminnych zgodnie z ustawą Prawo o Ruchu Drogowym:
- analiza stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- rozpatrywanie wniosków zarządców dróg gminnych, podmiotów gospodarczych i osób fizycznych,
- organizowanie prac Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
- udział w pracach Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
- opiniowanie i zatwierdzanie projektów organizacji ruchu,
- ewidencja i gromadzenie projektów organizacji ruchu,
- wykonywanie objazdów dróg w zakresie kontroli poprawności oznakowania i zgodności z zatwierdzonymi projektami organizacji ruchu,
- współpraca z organami policji.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystywanie dróg w szczególny sposób oraz wydawanie stosownych decyzji administracyjnych zgodnie z przepisami ustawy Prawo o Ruchu Drogowym:
- rozpatrywanie wniosków o wyrażenie zgody na organizację przemarszów po drogach publicznych (wieców, procesji, pochodów itp.),
- uzgadnianie złożonych wniosków z Komendą Wojewódzką Policji, z Urzędem Marszałkowskim, z zarządcami dróg wykorzystywanych do przemarszu,
- wydawanie decyzji administracyjnej po skompletowaniu wszystkich opinii.
- Opracowywanie i realizacja rocznych planów rzeczowo – finansowych budowy, remontów i utrzymania dróg i obiektów mostowych.
- Współpraca z innymi samorządami w zakresie wspólnej realizacji zadań na drogach powiatowych, przygotowywanie porozumień i warunków współfinansowania.
- Współpraca z innymi zarządcami dróg w zakresie realizacji zadań obejmujących jednocześnie drogi różnych kategorii.
- Prowadzenie akcji zimowego utrzymania dróg.
- Dbanie o właściwy stan techniczny i właściwe zabezpieczenie specjalistycznego sprzętu drogowego (piaskarki, pługi, pługi wirnikowe, kosiarki, przyczepy samochodowe, piły spalinowe do cięcia drewna).
- Udzielanie, zmiana, wygaszanie oraz cofanie licencji w zakresie przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą.
- Udzielanie, zmiana, wygaszanie oraz cofanie licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
- Udzielanie, odmowa udzielenia, zmiana, zawieszenie, cofnięcie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy lub osób.
- Zmiana, wygaszanie oraz cofanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy lub osób.
- Prowadzenie postępowania kontrolnego przedsiębiorców prowadzących krajowy transport drogowy osób lub rzeczy.
- Udzielanie, odmowa udzielenia, zmiana, wygaszanie oraz cofanie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych lub przewozów regularnych specjalnych osób w krajowym transporcie drogowym.
- Uzgadnianie lub odmowa uzgodnienia, wydania lub zmiany zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych lub przewozów regularnych specjalnych osób w krajowym transporcie drogowym wydawanego przez Marszałka Województwa.
- Wydawanie, zmiana, stwierdzanie nieważności zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne osób lub rzeczy.
- Wpisywanie, zmiana wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.
- Wydawanie uprawnień diagnosty do wykonywania badań technicznych pojazdów.
- Wpisywanie, zmiana wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców.
- Wpisywanie i skreślanie z ewidencji instruktorów nauki jazdy.
- Wpisywanie i skreślanie z ewidencji wykładowców.
- Wydawanie legitymacji instruktora nauki jazdy lub wykładowcy.
- Sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów.
- Sprawowanie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców.
- Wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdu ponadnormatywnego.
- Przeprowadzanie procedury związanej z przepadkiem pojazdów na rzecz powiatu, usuniętych z drogi w trybie art. 130 a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym.
- Organizowanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej:
- przygotowanie i przeprowadzenie postępowania prowadzącego do zawarcia umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
- zawieranie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
- opracowywanie rozkładów jazdy,
- wydawanie zaświadczeń na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego,
- przygotowywanie uchwał i porozumień w zakresie powierzania przewozów o charakterze użyteczności publicznej.
Wydział Inwestycji, Infrastruktury i Transportu realizuje swoje zadania poprzez następującą strukturę organizacyjną:
- Naczelnik Wydziału.
- Zastępca Naczelnika.
- Stanowisko ds. organizacyjno – administracyjnych.
- Referat Zamówień Publicznych:
- Kierownik Referatu.
- Stanowisko ds. zamówień publicznych i przetargów.
- Referat Inwestycji i Rozwoju Powiatu:
- Kierownik Referatu.
- Stanowisko ds. przygotowania, realizacji i rozliczania inwestycji.
- Stanowisko ds. planowania.
- Stanowisko ds. pozyskiwania Funduszy Strukturalnych
- Referat Zarządzania Drogami:
- Kierownik Referatu.
- Stanowisko ds. inwestycji drogowo – mostowych.
- Stanowisko ds. zarządzania pasami drogowymi.
- Stanowisko ds. nadzoru inspektorskiego inwestycji, remontów i bieżącego utrzymania dróg,
- Stanowisko ds. ewidencji dróg i gromadzenia danych.
- Referat Utrzymania Dróg:
a. Kierownik Referatu.
b. Stanowisko ds. bieżącego utrzymania dróg w ramach służb liniowych.
c. Operator ciągnika rolniczego i pługopiaskarki. - Referat Transportu
a. Kierownik Referatu.
b. Stanowisko ds. transportu. - Stanowisko ds. zarządzania ruchem na drogach.