Wydział Organizacyjno-Prawny
Adres
ul. Iłżecka 37
27-400 Ostrowiec Św.
Referat Obsługi Rady Powiatu i Zarządu Powiatu
Kierownik Referatu - Monika Filipczak
pokój 104
tel. (41) 247-68-48
Ewelina Wiśniewska
pokój 105
tel. (41) 247-52-69
Magdalena Moroń
Magdalena Bajak
Referat Organizacyjno - Administracyjny
Kierownik Referatu - Marzena Jemielniak
pokój 115, tel. (41) 247-51-78
pokój 102
tel. (41) 247-62-17
Beata Bronikowska
Kinga Włodarczyk
Jacek Murzyn
Referat ds. Promocji i Komunikacji Społecznej
Kierownik Referatu - Michał Mendak
pokój 111 , tel. 247-64-68
Beata Kobiałka
Kancelaria
pokój 12
tel. (41) 247-63-59
Sylwia Kałuża
Magdalena Terlecka
Archiwum zakładowe
pokój 26
tel.(41) 247-64-10
Beata Górniak
Stanowisko ds. Kadr
pokój 116
tel. (41) 247-62-88
Alina Piwnik - Migdalska
Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej
pokój 112
tel. (41) 2475183
Magdalena Kołeczek
Zespół Radców Prawnych
pokój 301
tel. (41) 247-61-83
Monika Mazur
Romuald Pachocki
pokój 302
tel. (41) 247-61-85
Stanisław Leszczyński
Mariusz Grzesiak
Do podstawowych zadań wydziału należy w szczególności:
- Zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania starostwa.
- Obsługa organizacyjno – prawna starostwa, Zarządu Powiatu i Rady Powiatu.
- Koordynacja spraw związanych z opracowywaniem projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów.
- Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz wewnętrznych aktów prawnych dotyczących obiegu oraz wzorów dokumentów.
- Administrowanie obiektami i mieniem starostwa.
- Koordynacja spraw związanych z ochroną i utrzymaniem powiatowych obiektów
i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych. - Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej oraz strony internetowej starostwa.
- Koordynacja spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej.
- Koordynacja spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
- Obsługa Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej.
- Prowadzenie systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją.
- Prowadzenie zbioru uchwał Rady Powiatu.
- Prowadzenie zbioru uchwał Zarządu Powiatu.
- Prowadzenie zbioru zarządzeń Starosty.
- Prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji oraz wykonywanie wszelkich czynności
z tym związanych. - Prowadzenie rejestru wydanych upoważnień i pełnomocnictw.
- Prowadzenie rejestru interpelacji i zapytań radnych oraz wykonywanie wszelkich czynności z tym związanych.
- Prowadzenie rejestru kontroli w starostwie.
- Prowadzenie rejestru umów i porozumień.
- Prowadzenie rejestru fundacji, stowarzyszeń i organizacji pożytku publicznego oraz wykonywanie wszelkich czynności z tym związanych.
- Prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz wykonywanie wszelkich czynności
z tym związanych. - Dokonywanie wszelkich czynności związanych ze zlecaniem realizacji zadań publicznych powiatu organizacjom pozarządowym i innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego, o których mowa w przepisach ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
- Prowadzenie archiwum zakładowego starostwa.
- Prowadzenie kancelarii ogólnej starostwa.
- Obsługa prawna starostwa i jednostek powiatu.
- Koordynacja spraw związanych z obsługą informatyczną starostwa.
- Koordynacja spraw dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego powiatu.
- Przekazywanie uchwał Zarządu Powiatu i Rady Powiatu do organów nadzoru.
- Przekazywanie dokumentów do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
- Prowadzenie spraw kadrowych pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych.
- Prowadzenie spraw szkoleniowych pracowników starostwa.
- Współpraca z komisją socjalną w zakresie spraw związanych z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych.
- Prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi oraz innymi oświadczeniami osób zobowiązanych do ich składania.
- Piecza nad sztandarem powiatu ostrowieckiego oraz organizowanie pocztów sztandarowych na uroczystościach.
- Prowadzenie spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną oraz nieodpłatnym poradnictwem obywatelskim, mediacją oraz edukacją prawną.
- Wykonywanie zadań związanych z wyborami i referendami.
- Koordynacja kontroli zarządczej starostwa i jednostek powiatu.
- Wykonywanie kontroli wewnętrznej w starostwie oraz w jednostkach podległych.
- Prowadzenie spraw związanych z promocją powiatu.
- Prowadzenie polityki informacyjnej powiatu.
- Obsługa prasowa organów powiatu i starostwa.
- Koordynacja spraw związanych z organizacją na terenie powiatu imprez okolicznościowych i uroczystości, w szczególności upamiętniających obchody rocznic walki o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego.
- Współpraca z wydziałami starostwa i innymi jednostkami organizacyjnymi powiatu
w zakresie wykonywanych zadań. - Sporządzanie testamentu zgodnie z art. 951 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
- Koordynacja spraw dotyczących Powiatowego Urzędu Pracy.
Wydział Organizacyjno – Prawny realizuje swoje zadania poprzez następującą strukturę organizacyjną:
-
- Sekretarz Powiatu, któremu powierzono wykonywanie obowiązków Naczelnika Wydziału Organizacyjno – Prawnego.
- Referat Obsługi Rady Powiatu i Zarządu Powiatu.
- Kierownik Referatu.
- Stanowisko ds. obsługi Rady Powiatu i Zarządu Powiatu.
- Referat Organizacyjno – Administracyjny.
- Kierownik Referatu.
- Stanowisko ds. administracyjnych.
- Stanowisko ds. kancelaryjnych.
- Stanowisko ds. obsługi sekretariatu głównego starostwa.
- Stanowisko ds. obsługi archiwum zakładowego.
- Stanowisko sprzątaczki.
- Stanowisko konserwatora.
- Stanowisko kierowcy.
- Referat ds. promocji i komunikacji społecznej.
- Kierownik Referatu.
- Stanowisko ds. promocji i komunikacji społecznej.
- Stanowisko ds. kadr.
- Stanowisko ds. kontroli wewnętrznej.
- Zespół Radców Prawnych (podległych merytorycznie staroście).