Wydział Komunikacji
Szczegóły obsługi w Wydziale Komunikacji:
Obsługa interesantów : od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 – 14:30.
Klauzula informacyjna dostępna pod linkiem: https://www.ostrowiecki.eu/ochrona-danych-osobowych/
Możliwa jest bezpośrednia obsługa interesantów, jednocześnie utrzymując możliwość telefonicznego umówienia wizyt na dogodne terminy pod numerami telefonów:
- Referat Praw Jazdy – 41 247 60 48
- Referat Rejestracji Pojazdów – 41 247 60 62; 41 247 52 02
UWAGA:
Informujemy, iż mogą wystąpić problemy techniczne w umówieniu wizyty w Referacie Rejestracji Pojazdów pod numerem telefonu 412476062.
W sytuacji ich wystąpienia prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 412475202.
Pierwszeństwo w obsłudze mają osoby umówione na wizytę.
Osoby fizyczne lub firmy mają możliwość zarejestrowania /wyrejestrowania do trzech pojazdów na stanowisku bezpośredniej obsługi interesantów. W sytuacji potrzeby rejestracji/wyrejestrowania większej ilości pojazdów należy umówić się na wizytę na dogodny termin.
Rejestracja jednostek pływających i inne sprawy z tym związane załatwiane są tylko po wcześniejszym umówieniu wizyty.
Opłaty rejestracyjne (za rejestrację pojazdów, wymianę dowodów rejestracyjnych, wtórniki dokumentów, wycofanie czasowe pojazdów z ruchu, za prawo jazdy) należy uiścić na konto Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim na numer rachunku:
53 1090 2040 0000 0001 4977 9512
Opłaty skarbowe (za wydanie decyzji: o wyrejestrowaniu pojazdów, na nabicie numeru nadwozia/podwozia lub ramy, na wykonanie tabliczki znamionowej, za wydanie zaświadczenia oraz za pełnomocnictwo) należy uiścić na konto Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na numer rachunku:
05 1090 2040 0000 0001 4739 9220
W wydziale komunikacji płatności można dokonać jedynie za pośrednictwem terminali płatniczych. Potwierdzenia dokonanych opłat załączanych do wniosków powinny zawierać w tytule:
- opłaty za prawo jazdy - imię i nazwisko kierowcy
- opłaty rejestracyjne - numer rejestracyjny lub nr VIN oraz imię i nazwisko właściciela pojazdu
W/w opłat można dokonywać nieodpłatnie za pośrednictwem terminali płatniczych znajdujących się na terenie Wydziału Komunikacji oraz w każdej placówce Poczty Polskiej, których wykaz na terenie Ostrowca Świętokrzyskiego znajduje się pod adresem:
https://placowki.poczta-polska.pl/#
INFORMACJA
Na podstawie art. 84 ust. 2 pkt d Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów są obowiązane do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów.
ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
Wydział Komunikacji w Ostrowcu Świętokrzyskim informuje, iż wnioski o rejestrację, przerejestrowanie, wyrejestrowanie pojazdu, zawiadomienie o zbyciu i nabyciu pojazdu oraz wydanie prawa jazdy i pozwolenia na kierowanie tramwajem można złożyć za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemu Pojazd i Kierowca (ESP PiK) pod adresem: www.esp.pwpw.pl.
Aby złożyć wniosek drogą elektroniczną należy posiadać konto na stronie www.esp.pwpw.pl oraz profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.
Szczegółowy opis związany z usługą można odnaleźć na stronie:
https://www.esp.pwpw.pl/Account/Help
- Referat Praw Jazdy
- Pokój nr 2
- Wydawanie praw jazdy i międzynarodowych praw jazdy,
- Wydawanie Profili Kandydata na Kierowcę (PKK) / Profili Kierowcy Zawodowego (PKZ),
- Wydawanie zezwoleń na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych,
- Inne sprawy związane z prawem jazdy tj. zatrzymanie i zwrot prawa jazdy.
- Referat Rejestracji Pojazdów
- Pokój nr 3
- Sekretariat wydziału komunikacji,
- Punkt umawiania wizyt w referacie rejestracji pojazdów,
- Udzielanie informacji.
- Pokój nr 4
- Udzielanie informacji na temat kar pieniężnych za naruszenie obowiązku rejestracji pojazdu lub obowiązku zawiadomienia starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu
- Pokój nr 5 i 6 ( w tych pokojach obowiązuje system jednej kolejki)
- Rejestracja pojazdów (czasowa i stała),
- Wyrejestrowanie pojazdów,
- Wycofanie czasowe z ruchu pojazdów / Przywrócenie do ruchu,
- Wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdów,
- Zmiany konstrukcyjne pojazdów,
- Wpis/wykreślenie zastawów rejestrowych.
- Pokój nr 7
- Wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych,
- Wymiana dowodów rejestracyjnych,
- Dopisywanie/wykreślanie do/z dowodu rejestracyjnego adnotacji tj.: HAK, GAZ ,L, itp.
- Zawiadomienie o nabyciu/ zbyciu pojazdów,
- Wydawanie wtórników: dowodów rejestracyjnych/pozwoleń czasowych/ tablic rejestracyjnych,
- Wydawanie tablic bagażnikowych.
- Pokój nr 8 i 9
- Obsługa interesantów umówionych telefonicznie na wizytę.
Do podstawowych zadań wydziału należy w szczególności:
-
- Prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów, wydawaniem tablic rejestracyjnych oraz dokumentów komunikacyjnych.
- Prowadzenie spraw związanych z czasową rejestracją pojazdów, wydawaniem pozwoleń czasowych oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych.
- Wydawanie decyzji w sprawie wyrejestrowania pojazdów w przypadku ich demontażu, kradzieży, wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub zbyty za granicę, udokumentowanej trwałej lub zupełnej utraty pojazdu.
- Wydawanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.
- Przywracanie pojazdów do ruchu po ich czasowym wycofaniu.
- Przyjmowanie zawiadomień o zbyciu i nabyciu pojazdu.
- Przyjmowanie zawiadomień o zmianach stanu faktycznego wymagających zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
- Wydawanie wtórników dokumentów komunikacyjnych (m.in. dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych).
- Wydawanie wtórników tablic rejestracyjnych.
- Wydawanie dodatkowych tablic rejestracyjnych (bagażnikowych).
- Kierowanie pojazdów na dodatkowe badania techniczne w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do rejestracji oraz jeżeli z dokumentów wymaganych do rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym lub narusza wymagania ochrony środowiska.
- Wpisywanie do dowodów rejestracyjnych lub pozwoleń czasowych zastrzeżeń
o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu. - Wpisywanie do dowodów rejestracyjnych adnotacji o ustanowieniu bądź wykreśleniu zastawu rejestrowego.
- Wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu.
- Wydawanie decyzji na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej na pojeździe.
- Elektroniczne wysyłanie zawiadomień oraz potwierdzeń zgodności danych pojazdu do innych organów rejestrujących.
- Przesyłanie kserokopii dokumentów przedstawionych do rejestracji pojazdu na wniosek jednostki uprawnionej do uzyskania żądanych informacji.
- Sporządzanie protokołów zniszczonych tablic rejestracyjnych.
- Generowanie i wysyłanie miesięcznych raportów o zarejestrowanych pojazdach do Urzędu Skarbowego i Urzędów Gmin.
- Przygotowywanie przetargów na wykonanie i dostawę tablic rejestracyjnych pojazdów
i druków komunikacyjnych dla potrzeb wydziału. - Pobieranie i rozliczanie opłaty ewidencyjnej.
- Kontrola spełnienia obowiązku zawarcia ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.
- Prowadzenie postępowań w sprawie nałożenia kary pieniężnej za niezarejestrowanie
w terminie 30 dni od dnia sprowadzenia pojazdu z terytorium państwa członkowskiego oraz za niezawiadomienie starosty w terminie 30 dni o nabyciu lub zbyciu pojazdu kończących się wydaniem decyzji administracyjnej. - Prowadzenie ewidencji kierowców w postaci akt ewidencyjnych osób i w systemie informatycznym.
- Prowadzenie ewidencji osób bez uprawnień.
- Wydawanie decyzji dotyczących wydania praw jazdy.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem praw jazdy, wymianą praw jazdy (w związku z utratą terminu ważności lub zmianą danych) oraz międzynarodowych praw jazdy.
- Załatwianie spraw związanych z wydawaniem wtórników praw jazdy ( w związku z utratą lub zniszczeniem prawa jazdy), międzynarodowych praw jazdy.
- Załatwianie spraw dotyczących wymiany krajowych praw jazdy wydanych za granicą na polskie prawa jazdy.
- Dokonywanie w prawach jazdy wpisu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej uzupełniającej lub szkolenia okresowego, o których mowa w przepisach ustawy o transporcie drogowym.
- Wydawanie kart kwalifikacji kierowcy.
- Wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy z powodu przekroczenia prędkości.
- Wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy na wnioski Ośrodków Pomocy Społecznej.
- Wykonywanie środka karnego w postaci zakazu prowadzenia pojazdów silnikowych.
- Wydawanie uprawnień po okresie ich zatrzymania.
- Wydawanie decyzji o cofnięciu lub przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym oraz o zatrzymaniu prawa jazdy.
- Informowanie o obowiązku wykonania badań lekarskich osób kierujących pojazdem
w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu. - Informowanie o obowiązku wykonania badań psychologicznych osób kierujących pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po spożyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu oraz osób, które przekroczyły limit punktów karnych.
- Informowanie o obowiązku ukończenia kursu reedukacyjnego w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii osób kierujących pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu.
- Wydawanie decyzji o skierowaniu na badanie lekarskie w celu ustalenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami w związku z uzasadnionymi zastrzeżeniami co do stanu zdrowia.
- Kierowanie osób na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji.
- Przyjmowanie zawiadomień o utracie dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami.
- Udzielanie informacji z Centralnej Ewidencji Kierowców w związku z wnioskami
o udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych. - Wydawanie zaświadczeń o posiadanych uprawnieniach.
- Generowanie i wydawanie profili dla kandydatów na kierowców.
- Generowanie i wydawanie profili kierowców zawodowych.
- Wydawanie zezwoleń na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych.
- Wydawanie pozwoleń do kierowania tramwajem.
- Wymiana kart motorowerowych.
- Przyjmowanie oraz wysyłanie akt kierowców.
- Przesyłanie zamówień do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych dot. wyprodukowania praw jazdy oraz dokumentów komunikacyjnych (m. in.: dowodów rejestracyjnych) oraz przyjmowanie wyprodukowanych już dokumentów i dokonanie czynności związanych z ich przyjęciem zarówno fizycznym jak i elektronicznym.
- Wysyłanie powiadomień z informacją, iż dostarczone zostały przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych do Wydziału Komunikacji zamówione dokumenty rejestracyjne oraz prawa jazdy.
- Korespondowanie z innymi organami (Policja, Prokuratura, Sąd, itp.).
- Przesyłanie comiesięcznych raportów do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów dotyczących opłaty ewidencyjnej.
- Ewidencjonowanie przesyłek listowych skierowanych do wydziału.
- Ewidencjonowanie osób poszukiwanych i przekazywanie posiadanych o nich informacji do Wydziału Kryminalnego Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim.
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z zaopatrzeniem w druki wykorzystywane
w pracy wydziału. - Prowadzenie całokształtu spraw związanych z przekazaniem dokumentów do archiwum.
- Przygotowywanie określonych ocen, analiz, informacji, raportów i sprawozdań.
- Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24m.
Wydział Komunikacji realizuje swoje zadania poprzez następującą strukturę organizacyjną:
- Naczelnik Wydziału.
- Stanowisko ds. organizacyjno – administracyjnych.
- Referat Rejestracji Pojazdów.
a. Kierownik Referatu.
b. Stanowisko ds. ewidencji pojazdów. - Referat Praw Jazdy.
a. Kierownik Referatu.
b. Stanowisko ds. ewidencji kierowców.