W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Wydział Komunikacji

WAŻNE 

W celu podniesienia standardów obsługi interesantów wydziału komunikacji Starosta Ostrowiecki informuje, iż dnia 01.10.2024 r. został uruchomiony system kolejkowy.

W głównym holu przy wejściu do starostwa umieszczony został infokiosk, za pomocą którego należy pobrać bilet w celu załatwienia sprawy w wydziale komunikacji. Na wyświetlaczu infokiosku znajdują się panele wskazujące zakres/rodzaj obsługiwanych spraw, tj:

  • Prawa Jazdy (PJ)
  • Rejestracja pojazdu ( R )
  • Odbiór dowodu rejestracyjnego (DR)
  • Zawiadomienie o zbyciu pojazdu (sprzedaż) (ZP)
  • Zmiany w dowodzie rejestracyjnym (gaz, hak, taxi itp.) (ZM)
  • Wyrejestrowanie pojazdu (kasacja, wywóz itp.) (WP)
  • Wtórnik/wymiana dowodu rejestracyjnego i tablic rejestracyjnych, dodatkowa tablica (WT)
  • Inne sprawy z zakresu rejestracji pojazdów (m.in. wycofanie czasowe, cechy identyfikacyjne, zaświadczenia) (IR)
  • Postępowania w sprawie KAR pieniężnych (rejestracja, zbycia) (K)
  • Potwierdzenie wizyty umówionej (WU)

Za pomocą jednego kliknięcia w panel infokiosku z nazwą sprawy do załatwienia zostanie wydrukowany bilet, na którym będzie znajdował się przypisany numer. Ważne aby po jego pobraniu udać się do poczekalni wydziału komunikacji.

Znajduje się tam centralny wyświetlacz, wywołujący wizualnie oraz głosowo poszczególny numer wraz ze wskazaniem stanowiska, na które należy udać się  w celu załatwienia sprawy.

Ważne aby pobrać taką ilość biletów ile załatwianych spraw.

jeden bilet = jedna sprawa

Z uwagi na cieszące się dużym zainteresowaniem umawianie wizyt na konkretny dzień i godzinę w referacie rejestracji pojazdów Starosta Ostrowiecki informuje, iż pozostawia taką możliwość.

Wizytę w referacie rejestracji pojazdów można umówić osobiście w pok. nr 3 tutejszego starostwa bądź pod numerami telefonów 412475202 lub 42476062.

Szczegóły obsługi w Wydziale Komunikacji:

Obsługa interesantów : od poniedziałku do piątku w godzinach 7:45 – 14:30.

Klauzula informacyjna dostępna pod linkiem: https://www.ostrowiecki.eu/ochrona-danych-osobowych/

Możliwa jest bezpośrednia obsługa interesantów, jednocześnie utrzymując możliwość telefonicznego umówienia wizyt na dogodne terminy pod numerami telefonów:

  • Referat Praw Jazdy – 41 247 60 48
  • Referat Rejestracji Pojazdów – 41 247 60 62; 41 247 52 02

Pierwszeństwo w obsłudze mają osoby umówione na wizytę.

Osoby fizyczne lub firmy mają możliwość zarejestrowania /wyrejestrowania do trzech pojazdów na stanowisku bezpośredniej obsługi interesantów. W sytuacji potrzeby rejestracji/wyrejestrowania większej ilości pojazdów należy umówić się na wizytę na dogodny termin.

Rejestracja jednostek pływających i inne sprawy z tym związane załatwiane są tylko po wcześniejszym umówieniu wizyty.

Opłaty rejestracyjne (za rejestrację pojazdów, wymianę dowodów rejestracyjnych, wtórniki dokumentów, wycofanie czasowe pojazdów z ruchu) oraz za prawo jazdy należy uiścić na konto Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim na numer rachunku:

53 1090 2040 0000 0001 4977 9512

Opłaty skarbowe (za wydanie decyzji: o wyrejestrowaniu pojazdów, na nabicie numeru nadwozia/podwozia lub ramy, na wykonanie tabliczki znamionowej, za wydanie zaświadczenia oraz za pełnomocnictwo) należy uiścić na konto Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na numer rachunku:

05 1090 2040 0000 0001 4739 9220

W wydziale komunikacji płatności można dokonać jedynie za pośrednictwem terminali płatniczych. Potwierdzenia dokonanych opłat załączanych do wniosków powinny zawierać w tytule:

  1. opłaty za prawo jazdy - imię i nazwisko kierowcy
  2. opłaty rejestracyjne  - numer rejestracyjny lub nr VIN oraz imię i nazwisko właściciela pojazdu

W/w opłat można dokonywać nieodpłatnie za pośrednictwem terminali płatniczych znajdujących się na terenie Wydziału Komunikacji oraz w każdej placówce Poczty Polskiej, których wykaz na terenie Ostrowca Świętokrzyskiego znajduje się pod adresem:

https://placowki.poczta-polska.pl/#

 

INFORMACJA

Na podstawie art. 84 ust. 2 pkt d Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów są obowiązane do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów.

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA

Wydział Komunikacji w Ostrowcu Świętokrzyskim informuje, iż wnioski o rejestrację, przerejestrowanie, wyrejestrowanie pojazdu, zawiadomienie o zbyciu pojazdu oraz wydanie prawa jazdy i pozwolenia na kierowanie tramwajem można złożyć za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemu Pojazd i Kierowca (ESP PiK) pod adresem: www.esp.pwpw.pl.

Aby złożyć wniosek drogą elektroniczną należy posiadać konto na stronie www.esp.pwpw.pl oraz profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.

Szczegółowy opis związany z usługą można odnaleźć na stronie:

https://www.esp.pwpw.pl/Account/Help

 

  1. Referat Praw Jazdy
  1. Pokój nr 2
  • Wydawanie praw jazdy i międzynarodowych praw jazdy,
  • Wydawanie Profili Kandydata na Kierowcę (PKK) / Profili Kierowcy Zawodowego (PKZ),
  • Wydawanie zezwoleń na prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych,
  • Inne sprawy związane z prawem jazdy tj. zatrzymanie i zwrot prawa jazdy.
  1. Referat Rejestracji Pojazdów
  1. Pokój nr 3
  • Sekretariat wydziału komunikacji,
  • Punkt umawiania wizyt w referacie rejestracji pojazdów,
  • Udzielanie informacji.
  1. Pokój nr 4
  • Obsługa interesantów umówionych telefonicznie na wizytę.
  1. Pokój nr 5 i 6 
  • Rejestracja pojazdów (czasowa i stała),
  • Wyrejestrowanie pojazdów,
  • Wycofanie czasowe z ruchu pojazdów / Przywrócenie do ruchu,
  • Wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdów,
  • Zmiany konstrukcyjne pojazdów,
  • Wpis/wykreślenie zastawów rejestrowych.
  1. Pokój nr 7
  • Wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych,
  • Wymiana dowodów rejestracyjnych,
  • Dopisywanie/wykreślanie do/z dowodu rejestracyjnego adnotacji tj.: HAK, GAZ ,L, itp.
  • Zawiadomienie o nabyciu/ zbyciu pojazdów,
  • Wydawanie wtórników: dowodów rejestracyjnych/pozwoleń czasowych/ tablic rejestracyjnych,
  • Wydawanie tablic bagażnikowych.

5. Pokój nr 8 

  • Obsługa interesantów umówionych telefonicznie na wizytę.

6. Pokój nr 9

  • Udzielanie informacji na temat kar pieniężnych za naruszenie obowiązku złożenia wniosku o rejestrację pojazdu lub obowiązku zawiadomienia starosty o zbyciu pojazdu.

 


Do podstawowych zadań wydziału należy w szczególności:

I. W zakresie działalności Referatu Rejestracji Pojazdów:
1. Prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów, wydawaniem tablic rejestracyjnych oraz dokumentów komunikacyjnych (m.in. pozwoleń czasowych, dowodów rejestracyjnych).
2. Prowadzenie spraw związanych z czasową rejestracją pojazdów, wydawaniem tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz pozwoleń czasowych.
3. Wydawanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdów ze względu na demontaż, kradzież, wywóz z kraju, zniszczenie (kasację) za granicą, udokumentowaną trwałą i zupełną utratę oraz wycofanie pojazdu z obrotu.
4. Wydawanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdów z ruchu.
5. Przywracanie pojazdów do ruchu po ich czasowym wycofaniu.
6. Przyjmowanie zawiadomień o zbyciu pojazdów.
7. Wydawanie wtórników dokumentów komunikacyjnych, w szczególności dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych, znaków legalizacyjnych.
8. Wydawanie wtórników tablic rejestracyjnych.
9. Wydawanie dodatkowych tablic rejestracyjnych (bagażnikowych).
10. Wydawanie skierowań na dodatkowe badania techniczne w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do rejestracji oraz jeżeli z dokumentów wymaganych do rejestracji wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku drogowym lub narusza wymagania ochrony środowiska.
11. Wpisywanie do dowodów rejestracyjnych zastrzeżeń o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu.
12. Wpisywanie do dowodów rejestracyjnych adnotacji o ustanowieniu bądź wykreśleniu zastawów rejestrowych.
13. Wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdów.
14. Wydawanie decyzji o wyrażeniu zgody na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej.
15. Elektroniczne wysyłanie zawiadomień oraz potwierdzeń do innych organów rejestrujących dotyczących zgodności danych pojazdów.
16. Przesyłanie na wniosek jednostki uprawnionej kserokopii dokumentów przedstawionych do rejestracji pojazdów.
17. Obsługa elektronicznych wniosków w sprawie rejestracji, czasowej rejestracji, wyrejestrowania pojazdów oraz zawiadomień o zbyciu pojazdu.
18. Sporządzanie protokołów wycofanych z użytku tablic rejestracyjnych.
19. Przekazywanie wycofanych z użytku tablic rejestracyjnych przedsiębiorcy produkującemu tablice rejestracyjne.
20. Generowanie i wysyłanie miesięcznych raportów o zarejestrowanych pojazdach do Urzędu Skarbowego oraz Urzędów Gmin.
21. Przygotowywanie przetargu na wykonanie i dostawę tablic rejestracyjnych pojazdów.
22. Prowadzenie postępowań w sprawie zamówienia druków komunikacyjnych niezbędnych do bieżącej pracy Wydziału Komunikacji.
23. Kontrola spełnienia obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów.
24. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nakładania kar pieniężnych za naruszenie obowiązku złożenia wniosku o rejestrację pojazdu oraz zawiadomienia o zbyciu pojazdu w ustawowym terminie.
25. Prowadzenie rejestru kar w systemie informatycznym i w postaci papierowej.
26. Wydawanie zaświadczeń o stanie faktycznym pojazdu.
27. Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.

II. W zakresie działalności Referatu Praw Jazdy:
1. Prowadzenie ewidencji kierowców w postaci akt ewidencyjnych osób i w systemie informatycznym.
2. Prowadzenie ewidencji osób bez uprawnień w systemie informatycznym i w postaci papierowej.
3. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem praw jazdy oraz międzynarodowych praw jazdy.
4. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem wtórników lub wymianą praw jazdy oraz międzynarodowych praw jazdy.
5. Prowadzenie spraw dotyczących wymiany krajowych praw jazdy wydanych za granicą na polskie prawa jazdy.
6. Dokonywanie w prawach jazdy wpisu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej lub szkolenia okresowego, o których mowa w przepisach ustawy o transporcie drogowym.
7. Prowadzenie spraw dotyczących wydawania, wymiany i unieważniania kart kwalifikacji kierowcy.
8. Wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy z powodu przekroczenia prędkości.
9. Wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy na wniosek Ośrodków Pomocy Społecznej.
10. Wykonywanie środka karnego w postaci zakazu prowadzenia pojazdów silnikowych.
11. Wydawanie uprawnień po okresie ich zatrzymania.
12. Wydawanie decyzji o cofnięciu lub przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym oraz o zatrzymaniu prawa jazdy.
13. Informowanie o obowiązku wykonania badań lekarskich osób kierujących pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu.
14. Informowanie o obowiązku wykonania badań psychologicznych osób kierujących pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po spożyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu oraz osób, które przekroczyły limit punktów karnych.
15. Informowanie o obowiązku ukończenia kursu reedukacyjnego w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii osób kierujących pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu. 
16. Kierowanie kierowców na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji.
17. Kierowanie kierowców na badanie lekarskie w celu ustalenia istnienia lub braku przeciwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami w związku z uzasadnionymi zastrzeżeniami co do stanu zdrowia.
18. Przyjmowanie zawiadomień o utracie dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami.
19. Udzielanie informacji na podstawie lokalnej bazy danych oraz akt kierowcy i osób bez uprawnień w związku z otrzymywanymi wnioskami o udostępnienie danych.
20. Wydawanie zaświadczeń o posiadanych uprawnieniach.
21. Generowanie i wydawanie profili dla kandydatów na kierowców.
22. Generowanie i wydawanie profili kierowców zawodowych.
23. Wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne.
24. Wydawanie pozwoleń na kierowanie tramwajem.
25. Wymiana kart motorowerowych.
26. Prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i wysyłaniem akt kierowców.
27. Przyjmowanie informacji o osobach, wobec których Policja rozpoczęła lub zakończyła czynności poszukiwacze.

Wydział Komunikacji realizuje swoje zadania poprzez następującą strukturę organizacyjną:


1. Naczelnik Wydziału.
2. Zastępca Naczelnika Wydziału.
3. Stanowisko ds. organizacyjno – administracyjnych.
4. Referat Rejestracji Pojazdów.
     a. Kierownik Referatu.
     b. Stanowisko ds. rejestracji pojazdów.
5. Referat Praw Jazdy.
     a. Kierownik Referatu.
     b. Stanowisko ds. ewidencji kierowców.

{"register":{"columns":[]}}