W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Wydział Gospodarki Mieniem

Naczelnik Wydziału – Andrzej Potorski
pokój 305, tel. (41) 247-63-77

Referat Gospodarki Nieruchomościami

pokój 303
tel. (41) 247-52-78
Wioleta Kubicka

pokój 304
tel. (41) 247-52-70
Marta Szwajcer-Wykrota
Iwona Kowalczyk

pokój 306
tel. (41) 247-62-47
Mateusz Gagat - Kierownik Referatu
Katarzyna Dąbrowska

Referat Gospodarki Mieniem Ruchomym

pokój 303
tel. (41) 247-52-78
Monika Guzal

 

Do podstawowych zadań wydziału należy w szczególności:

  1. Prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości Skarbu Państwa i powiatu.
  2. Prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości Skarbu Państwa lub powiatu w użytkowanie wieczyste lub trwały zarząd.
  3. Naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego, trwałego zarządu
    i przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
  4. Opiniowanie podziału nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa
    i powiatu.
  5. Prowadzenie postępowań dotyczących wywłaszczenia nieruchomości.
  6. Prowadzenie postępowań dotyczących zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie
    na nieruchomości: ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody.
  7. Prowadzenie postępowań dotyczących zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywaniu kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody.
  8. Prowadzenie postępowań dotyczących zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości
    w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody.
  9. Prowadzenie postępowań dotyczących zwrotu wywłaszczonych nieruchomości, zwrotu odszkodowania oraz rozliczeń z tytułu zwrotu i terminach zwrotu.
  10. Podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości Skarbu Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych.
  11. Prowadzenie postępowań związanych z wyrażaniem zgody na nadanie tzw. „resztówki”.
  12. Prowadzenie postępowań dotyczących nadania na własność działki gruntu i działek pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne państwu w zamian za rentę.
  13. Prowadzenie postępowań dotyczących wygaśnięcia dotychczasowych decyzji o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu Państwa w użytkowanie spółdzielniom, osobom fizycznym, a także innym niepaństwowym jednostkom organizacyjnym oraz o przekazaniu tego mienia do zasobu własności rolnej Skarbu Państwa.
  14. Prowadzenie postępowań dotyczących nieodpłatnego przekazywania lasom państwowym gruntów wchodzących w skład zasobu własności rolnej Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
  15. Prowadzenie postępowań dotyczących przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności.
  16. Prowadzenie postępowań dotyczących przekazywania na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa bez pierwszej opłaty rocznej.
  17. Prowadzenie postępowań dotyczących przejęcia nieruchomości lub jej części pozostającej w zarządzie organów wojskowych, uznanej za zbędną, na cele obronności i bezpieczeństwa państwa.
  18. Prowadzenie postępowań dotyczących zajęcia nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe.
  19. Prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą, wydzierżawianiem, wynajmowaniem, użyczaniem lub użytkowaniem majątku Skarbu Państwa lub powiatu.
  20. Prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem ograniczonych praw rzeczowych na nieruchomościach Skarbu Państwa i powiatu.
  21. Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem decyzji stwierdzających nabycie prawa własności nieruchomości na rzecz powiatu.
  22. Prowadzenie postępowań dotyczących ustalania odszkodowania za grunty zajęte pod drogi publiczne – przejęte na własność jednostki samorządu terytorialnego.
  23. Prowadzenie postępowań dotyczących wyposażania jednostek powiatowych
    w nieruchomości będące własnością powiatu.
  24. Prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji powiatowych celów publicznych.
  25. Prowadzenie spraw związanych z kontrolą prawidłowości użytkowania nieruchomości powiatowych z punktu widzenia przeznaczenia, celowości, gospodarności.
  26. Prowadzenie postępowań dotyczących wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolniczej i rekultywacją gruntów.
  27. Prowadzenie postępowań w zakresie ustalania, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie.
  28. Prowadzenie postępowań w zakresie ustalania wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie.
  29. Prowadzenie postępowań w zakresie zatwierdzania uproszczonych planów zagospodarowania gruntów leśnych, lasów i nieużytków przeznaczonych do zalesienia opracowanych przez organy spółki wspólnoty gruntowej.
  30. Wydawanie zaświadczeń potwierdzających przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
  31. Wydawanie zaświadczeń potwierdzających uiszczenie opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
  32. Tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa.
  33. Prowadzenie postępowań w zakresie wynikającym z przepisów ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości.
  34. Prowadzenie postępowań w zakresie wynikającym z przepisów ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym.
  35. Prowadzenie postępowań w zakresie wynikającym z przepisów ustawy Prawo wodne.
  36. Prowadzenie postępowań w zakresie wynikającym z przepisów ustawy
    o szczególnych rozwiązaniach dotyczących regulacji stanu prawnego niektórych dróg ogólnodostępnych.
  37. Sporządzanie sprawozdań, statystyk i przekazywanie organom określonym we właściwych przepisach.
  38. Prowadzenie spraw związanych z ewidencją mienia powiatu.
  39. Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia powiatu.
  40. Prowadzenie spraw dotyczących komisji likwidacyjnej zbędnych lub zużytych składników rzeczowych majątku ruchomego.
  41. Prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją mienia powiatu.
  42. Prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych, w tym:
    1. przyjmowanie zgłoszeń,
    2. przechowywanie rzeczy,
    3. poszukiwanie osób uprawnionych do odbioru rzeczy,
    4. wydawanie lub przyjęcie na stan powiatu  rzeczy niepodjętych przez znalazcę.

Wydział Gospodarki Mieniem realizuje swoje zadania poprzez następującą strukturę organizacyjną:

  1.  
    1. Naczelnik Wydziału.
    2. Zastępca Naczelnika Wydziału.
    3. Stanowisko ds. organizacyjno – administracyjnych.
    4. Referat Gospodarki Nieruchomościami:
      • Kierownik Referatu.
      • Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa i Powiatu.
    5. Referat Gospodarki Mieniem Ruchomym:
      • Kierownik Referatu.
      • Stanowisko ds. gospodarki mieniem ruchomym i ewidencji mienia.​​​​​​​
{"register":{"columns":[]}}