Zgłoszenie zbycia
UMÓW SIĘ NA WIZYTĘ INTERNETOWO www.kolejka.powiatkrasnicki.pl
WYMAGANE DOKUMENTY - termin zgłoszenia zbycia 30 dni od daty sprzedaży
1. zawiadmomienie o zbyciu pojazdu
2. dokument sprzedaży pojazdu np. umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa o dożywocie, faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności oryginał lub kopia
3. dokument tożsamości (w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty, w przypadku przedsiębiorców wypis z KRS);
4. upoważnienie w przypadku działania przez pełnomocnika – oryginał.
5. zgłoszenie zbycia można dokonać za pomocą e-puap
Do wglądu:
• oryginał dowodu osobistego lub paszportu lub paszportu z aktualną wizą albo kartę pobytu,
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Kraśniku, ul. Al. Niepodległości 20, 23-204 Kraśnik
Wydział Komunikacji i Transportu, pokój 115
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
niezwłocznie
Opłaty
bez opłat
Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można pod nr telefonu 81 826-17-75.
Adres e-mail: komunikacja@powiatkrasnicki.pl
PODSTAWA PRAWNA
• Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
• Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
• Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
• Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.
• Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
Materiały
zawiadomienie o zbyciu pojazduzaw_o_zbyciu.odt 0.02MB pełnomocnictwo
Pełnomocnictwo.odt 0.02MB