Ustanowienie użytkowania
1. Zakres Świadczonej usługi
Ustanowienie użytkowania w formie aktu notarialnego
2. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:
Wniosek o ustanowienie użytkowania;
W trakcie postępowania może zaistnieć konieczność przedłożenia dodatkowej dokumentacji, o czym strony zostaną poinformowane przez organ.
3. Opłaty:
Opłaty nie pobiera się od złożonego wniosku.
4. Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Chodzieży, ul. Ignacego Jana Paderewskiego 2, 64-800 Chodzież.
5. Osoby do kontaktu:
Wydział Architektury i Gospodarki Terenami, II piętro, pokój 410 – Anna Golis.
tel. 067 28 27 171 wew. 413, e-mail: golis.anna@chodziez.pl.
6. Sposób i termin załatwienia sprawy:
Sprawa kończy się umową zawartą w formie aktu notarialnego, bądź pismem odmawiającym uwzględnienia wniosku. Organ załatwia sprawę w sposób możliwie niezwłoczny po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi załącznikami niezbędnymi do jego rozpatrzenia, przy zachowaniu procedur którymi organ jest związany.
7. Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
8. Podstawa prawna:
Ustawa z 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami;
Ustawa z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
9. Informacje dodatkowe:
Użytkowanie jest ograniczonym prawem rzeczowym, przy ustanowieniu którego zastosowanie mają przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami i Kodeks cywilny. Umowa zostaje zawarta w formie aktu notarialnego. Ustanowienie użytkowania następuje odpłatnie.
10. Druki do pobrania:
Wniosek o ustanowienie użytkowania.